آفتاب

البغدادی دائما در حال تغییر مکان است

البغدادی دائما در حال تغییر مکان است

وزیر دفاع آمریکا گفت که سرکرده داعش به طور مداوم در حال جابه‌جا شدن و تغییر مکان است.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با «چارلی رز» مجری یک برنامه  تلویزیونی گفت که «ابو بکر البغدادی»‌ سرکرده داعش دائما «‌در حال تغییر مکان» است.

وی در مصاحبه‌ خود با شبکه پی‌بی‌اس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا از مکان البغدادی اطلاعی در دست هست یا خیر، گفت: «‌اگر می‌دانستم که وی دقیقا کجاست، نخست آن که به شما نمی‌گفتم و دوم آنکه وی در آنجا نمی‌ماند. البغدادی دائما در حال جابه‌جا شدن است.»

وی افزود:«‌من مطمئنم. بیش از این چیزی نمی‌خواهم بگویم. من یک رهبر ارشد داعش نیستم. بسیاری از آنان تا کنون کشته شده‌اند. هر چه که ما بیشتر این کار را می‌کنیم و بیشتر آنها را می‌کشیم، بیشتر از نحوه کار آنها آگاه می‌شویم. بنابراین به باور من عمر وی به پایان رسیده است. و این موضوع برای همه رهبران داعش صادق است.»

مجری این برنامه در ادامه مجددا پرسید که آیا روز‌های وی پایان یافته که کارتر پاسخ داد: «‌به طور حتم.»

شبکه سی‌ان‌ان در تاریخ ۲۹ دسامبر گزارش داد که مقام‌های آمریکایی «در هفته‌های گذشته از برخی از تحرکات البغدادی آگاه بوده‌اند.»

این مقام‌ ارشد دفاعی با وجود دسترسی به آخرین گزارش‌های دولت آمریکا در رابطه با داعش به دلیل حساسیت بالای این اطلاعات از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. این اطلاعات شامل گزارش‌ها مبنی بر حضور البغدادی در عراق و سوریه است.

یکی از نظریه‌های اطلاعاتی در این زمینه حاکی از آن است که بغدادی در رقه، سوریه مانده است. در تاریخ ۱۶ دسامبر، آمریکا با افزایش جایزه اطلاعاتی که منجر به یافتن بغدادی شود، از ۱۰ میلیون دلار به ۲۵ میلیون دلار موافقت کرد.

 

 

کد N1604004

وبگردی