آفتاب
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی:

۳۵درصد فضاهای آموزشی استان مرکزی نیازمند بازسازی و نوسازی است

۳۵درصد فضاهای آموزشی استان مرکزی نیازمند بازسازی و نوسازی است

اراک- مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: تاکنون دو هزار کلاس درس در استان بهسازی شده اما با این وجود هنوز ۳۵درصد فضاهای آموزشی مدارس استان مرکزی نیازمند تخریب و بازسازی و یا نوسازی است.

محمد صادق قائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۹۵۰ فضای آموزشی مدارس شهری و روستایی در استان مرکزی فعال است که ۳۵ درصد از این فضاهای آموزشی باید تخریب و بازسازی و یا نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه طرح بازسازی و نوسازی فضای فیزیکی مدارس از سال ۸۵ در استان مرکزی آغاز شده، افزود: طی سال جاری ۹میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی این استان اختصاص داده شده است.

تکمیل ۲۴طرح افزایش فضاهای آموزشی در استان مرکزی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اتمام ۲۴طرح افزایش فضاهای آموزشی در استان، ۲۶هزار و ۲۵۰مترمربع به فضاهای آموزشی این استان اضافه شده است.

قائمی خاطرنشان ساخت: برای انجام این ۲۴ طرح ۲۸۰ میلیارد ریال بودجه هزینه و با بهره برداری از آن ۱۹۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به حمایت های موثر خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در روند تجهیز، بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی استان، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز طی سال جاری ۶۰۰میلیارد ریال به منظور نوسازی و بازسازی مدارس استان مساعدت کردند که با این میزان کمک مالی، ۲۱ طرح نوسازی و تجهیز مدارس تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

اجرای ۷۳طرح بازسازی و نوسازی مدارس استان با کمک خیرین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۷۳ طرح بازسازی و نوسازی مدارس در استان مرکزی با کمک خیرین در حال انجام است که با تکمیل این تعداد طرح، ۵۳۰ کلاس درس به مجموعه فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده خواهد شد.

قائمی گفت: علاوه بر احداث و نوسازی، خیرین استان در حوزه تجهیز و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس نیز همکاری موثری دارند به طوری که در حال حاضر ۴۰۰ طرح تجهیز و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس با کمک خیرین در مرحله اجرا قرار دارد.

وی بیان کرد: تجهیز فضاهای آموزشی استان به لوازم آزمایشگاهی، کارگاهی و... سالانه نیازمند ۲۵میلیارد ریال اعتبار است که سال گذشته تنها یک دهم این اعتبار برای استان مرکزی محقق شده است.

شهرستان های اراک و ساوه بیشترین کمبود فضای آموزشی را دارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی شهرستان اراک به عنوان پرجمعیت ترین شهر و مرکز استان و پس از آن ساوه به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بیشترین مشکلات مربوط به فضاهای آموزش را دارند و در حال حاضر با کمبود مدرسه مواجه هستند.

قائمی یادآور شد: طی سال های اخیر نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز در کنار اعتبارات دولتی در نوسازی و تجهیز فضاهای آموزشی بسیار تاثیرگذار بوده و بخش عمده ای از این رسالت مهم، با کمک خیرین محقق شده است.

کد N1603685

وبگردی