آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بومی‌سازی تکنولوژی سدسازی از اقدامات مهم آیت‌الله هاشمی بود/ از خروج میلیاردها مترمکعب آب جلوگیری شد

بومی‌سازی تکنولوژی سدسازی از اقدامات مهم آیت‌الله هاشمی بود/ از خروج میلیاردها مترمکعب آب جلوگیری شد

محمدی انارکی گفت: در زمان هاشمی بسیاری از تکنولوژی‌ها، بومی سازی شد و در سدسازی نیز ما یکی از کشورهای مهم منطقه بودیم.

احمد محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اقدامات هاشمی در مباحث مربوط به پروژه‌های آب و برق و سدسازی گفت: آیت الله هاشمی از زمان انقلاب در مبارزات شرکت داشته و همواره همراه امام بوده است و در زمان انقلاب نیز اقدامات در خور و شایسته‌ای داشته است. با توجه به اینکه ریاست جمهوری ایشان به زمان بعد از جنگ مصادف شد، قبول این مسئولیت با وجود خرابی‌ها، بدهی‌ها و همچنین توقعاتی که بعد از جنگ ایجاد شد، شجاعت زیادی می‌خواهد لذا ایشان در دوره سازندگی ساخت سد‌ها و شبکه‌های زیرساختی آب و برق را آغاز کرد.

محمدی انارکی تصریح کرد: نیروگاه‌هایی که در آن زمان ساخته شد و برنامه‌هایی که در آن زمان در بحث سدسازی و زیرساخت اقتصادی کشور انجام شد کمک شایانی به بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ کرد.

وی اظهار داشت: در آن زمان بسیاری از تکنولوژی‌ها، بومی سازی شد و در سدسازی نیز ما یکی از کشورهای مهم منطقه بودیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت و وضعیتی که آن زمان اقتصاد را تحویل گرفتیم و توقعاتی که در مردم ایجاد شده بود زیرساخت‌های اقتصادی مناسبی نداشتیم اما هاشمی توانست بسیاری از مشکلات را رفع و شرایط را بهبود بخشد.

وی تاکید کرد: با توجه به این که کشور ما در مدار ۳۰ درجه قرار داشته و جزء کشورهای کم بارش منطقه هستیم، کارهای بزرگی در مهار آبهای روان صورت گرفت، همچنین پروژه های بسیاری در برق رسانی اجرایی شد، و با سدسازی‌ها توانستیم از دسترس خارج شدن سالانه میلیارد‌ها مترمکعب آب قابل استحصال و روان آب به دریا جلوگیری کنیم.

کد N1603494

وبگردی