آفتاب
کوتاه

بسته‌بندی مهم‌ترین مشکل صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی

بسته‌بندی مهم‌ترین مشکل صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: بسته‌بندی و سورتینگ مهم‌ترین مشکل صادرات غیرنفتی استان به‌ویژه محصولات کشاورزی است که باید برای آن راه‌حل ...

دنیای اقتصاد – ارومیه – بهاره پورعلی:استاندار آذربایجان غربی گفت: بسته‌بندی و سورتینگ مهم‌ترین مشکل صادرات غیرنفتی استان به‌ویژه محصولات کشاورزی است که باید برای آن راه‌حل مناسبی پیدا کنیم. قربانعلی سعادت افزود: اگر می‌خواهیم صادرات غیرنفتی استان رونق یابد و درآمد آن برای توسعه کشور و استان صرف شود باید به‌منظور بهبود وضعیت بسته‌بندی محصولات تولیدی به‌ویژه برای بازار خارجی گام برداریم. وی اضافه کرد: تغییر الگوی کشت و تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی موضوعی مهم در افزایش تولیدات کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و افزایش صادرات جهانی این محصولات است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان باید از حالت رکود خارج شود، افزود: در این زمینه سازمان جهادکشاورزی باید کارشناسان سیار خود را عازم سرزمین‌های کشاورزی کند تا با راهنمایی‌های لازم کشاورزان را در موضوع تولید مرغوب و دارای بازار داخلی و خارجی یاری کنند. وی اظهار کرد: امروز وضعیت حمل‌ونقل استان برای صادرات سیب که از مهم‌ترین محصولات صادراتی است، نامناسب است که به این منظور مذاکراتی برای تهیه وسایل نقلیه یخچال‌دار و مناسب با بخش خصوصی انجام داده‌ایم.

اسماعیل کریم‌زاده، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز گفت: با توجه به اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس‌جمهوری از محل صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی استان 96 واحد تولیدی محصولات کشاورزی را به بانک کشاورزی به‌منظور دریافت تسهیلات معرفی کرده‌ایم. وی اظهار کرد: تاکنون هیچ‌یک از واحدهای تولیدی معرفی شده موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشده‌اند که امید می‌رود همکاری بانک عامل با مراجعان بیشتر شود. ناصر حضرتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز گفت: اکنون 3 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که سهم آذربایجان غربی 75 طرح است. وی اظهار کرد: تاکنون 26 طرح نیمه‌تمام اداره‌های میراث، ورزش و جوانان و شهرک کشاورزی احصا و برای واگذاری به بخش خصوصی پیشنهاد شده است که تنها چهار طرح گلخانه‌ای بخش کشاورزی موفق به واگذاری شده است.

کد N1603321

وبگردی