آفتاب

روایت دری‌نجف‌آبادی از سیاست‌ورزی‌ فراجناحی آیت‌الله هاشمی

روایت دری‌نجف‌آبادی از سیاست‌ورزی‌ فراجناحی آیت‌الله هاشمی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اینکه اگر ظرفیت برای تحمل نظرات و دیدگاه های سیاسی، اجتماعی، فقهی، اقتصادی و فرهنگی همدیگر را داشته باشیم به نتیجه خوبی می رسیم، درس خوبی از زندگی هاشمی برای ما به یادگار ماند.

امید کرمانی‌ها : هاشمی رفسنجانی کسی که انقلاب را فرزند خود می دانست در آرامگاه ابدی خود آرام گرفت اما حضور پرشور و میلیونی مردم و چهره های شاخص دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در روز وداع با هاشمی نشان که تفکر اعتدالی به عنوان میراثی برای عرصه سیاسی کشور به یادگار ماند. حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی قدرت جمع بندی، شرح صدر، تعامل، استماع نظرات و دیدگاه های گوناگون و برقراری توازن بین جناح های مختلف را از ویژگی های برجسته و قابل تقدیر هاشمی رفسنجانی خواند و گفت: هاشمی برای تقویت این رویکرد در جامعه زحمات زیادی کشید تا ما به یک بلوغ عقلانی در حوزه سیاسی برسیم.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

***

 با عرض تسلیت به رهبر عزیز، ملت شریف و خانواده محترم آقای هاشمی، واقعش همین است که آقای هاشمی یک سنگ صبوری در نظام بود و ظرفیت بالا و تحمل قابل تقدیری داشت. آیه یک سوره الشرح قرآن کریم خطاب به پیامبر (ص) آمده است "أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ ﴿۱﴾. آيا براى تو سينه ات را نگشاده ايم (۱). وَوَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ ﴿۲﴾. و بار گرانت را از

قطعا یکی از مسئولیت های بسیار سنگین ما این است که نسل بعدی را برای گرفتن مسئولیت های مختلف و بسیار سنگین آماده کنیم. زندگی آقایان هاشمی، موسوی اردبیلی و مهدوی کنی بزرگترین درس برای توانمندی جوانان ما است که فردا بتوانند از پس مسئولیت های سنگین برآیند. آقای هاشمی رفسنجانی هم که 70 سال پیش از بهرمان به قم آمد یک طلبه 13-14 ساله بود دیگران هم همین طور اما با همت بلند و مسئولیت پذیری که داشتند توانستند کارایی بالایی داشته باشند و انشاءالله امروز هم برای فردا ما تا توان داریم می کوشیم تا نسل جوان ما برای اداره فردای کشور امید بخش باشند و این طور هم هستند. ما واقعا امیدمان به خداست و از خدا کمک می خواهیم.

نسل جدید انقلاب را در حال حاضر آماده پذیرش مسئولیت های بزرگ می بینید؟

من به لطف خدا خیلی امیدوارم. مگر ما بعد از امام چه امیدی داشتیم خدا فرج رساند و شخصیتی مثل مقام معظم رهبری را عنایت فرمود که سکاندار کشتی بزرگ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران شود و تا به امروز آن را به سلامت هدایت کند. برای آینده هم خدا الطاف خود را شامل حال این انقلاب و نظام می کند.

فکر می کنید آقای روحانی به عنوان کسی که نزدیکی فکری زیادی به آقای هاشمی داشتند می توانند تفکر اعتدالی ایشان را رهبری کنند؟

آقای روحانی رسالت ریاست جمهوری اش کم نیست. انشاءالله این رسالت را با موفقیت به انجام برساند. آقای روحانی شخصیت قابل احترامی است امیدوارم او وظایفش را بعد از آقای هاشمی بهتر از گذشته انجام دهد و او و دولتش هم موفق باشد.

29214

 

کد N1602446

وبگردی