آفتاب
معاون سازمان محیط زیست کشور:

مسئولیت پذیری در رابطه با محیط زیست توسعه پایدار را رقم می زند

مسئولیت پذیری در رابطه با محیط زیست توسعه پایدار را رقم می زند

اراک- معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور گفت: مسئولیت پذیری در رابطه با محیط زیست توسعه پایدار را رقم می زند، بنابراین تک تک افراد جامعه موظفند حفظ محیط زیست را مود توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید متصدی‌ عصر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در اراک اظهار داشت: نباید برای رسیدن به منفعت اجتماعی محیط زیست را تخریب کنیم، بلکه از محیط زیست بایستی به‌ طور مناسب بهره گیری شود.

وی افزود: باید تعادل و توازنی در فعالیت ها برقرار شود و اینگونه نباشد که محیط زیست فدای سایر مسائل شود بنابراین تعادل‌بخشی بحث کلان در حوزه محیط زیست است که باید پیگیری شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: همه باید مسئولیت زیست‌محیطی را مدنظر قرار دهیم چراکه همه افراد در تولید آلودگی و پسماند سهیم هستند و باید برای کاهش آلودگی تلاش کنند.

متصدی تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری است که رسیدن به توسعه پایدار، منفعت اقتصادی، منفعت اجتماعی و منفعت زیست‌محیطی را درکنار هم دربرمی‌گیرد، حفظ محیط زیست وظیفه عموم مردم است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز با آن که از مضرات سوخت مازوت در نیروگاه ها مطلع هستیم اما آگاهانه باز هم از این سوخت استفاده می شود و به راحتی از این خط قرمز مسئولیت پذیری در برابر محیط زیست عبور می کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: باید بهره برداری صحیح و اصولی از محیط زیست داشته باشیم و این منبع خدادادی را برای نسل های آینده نیز حفظ کنیم.

متصدی گفت: طی دو سال اخیر محیط زیست استان مرکزی با موضوعات متعددی از جمله شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنفلوآنزای پرندگان مواجه شده و از سوی دیگر این استان و کلانشهر اراک نیاز به توجه ویژه در راستای کاهش آلودگی دارد.

در این آئین از زحمات حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل سابق محیط زیست استان مرکزی تقدیر و سعید محمودی به عنوان مدیر کل جدید محیط زیست استان مرکزی معرفی شد.

کد N1601822

وبگردی