آفتاب
با امضای تفاهم نامه همکاری؛

فناوری‌های زیستی در شهرک‌های صنعتی توسعه می یابد

فناوری‌های زیستی در شهرک‌های صنعتی توسعه می یابد

ستاد زیست فناوری معاونت علمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تفاهم نامه همکاری امضاء می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد در راستای  تفاهم نامه همکاری دوجانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت و معدن و تجارت و رسالت وجودی خود مبنی بر ایجاد هماهنگی، هم‌گرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اقدام به انعقاد این تفاهم نامه کرده است.

استفاده بهینه از سرمایه‌ها و منابع موجود در کشور در جهت توسعه زیست‌فناوری، هماهنگی‌های قابل توجهی را با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی انجام داده است، چارچوب این همکاری‌ها در قالب یک تفاهم نامه تنظیم شده است که به زودی به امضای دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهد رسید.

محورهای اصلی این تفاهمنامه توسعه فناوری‌های زیستی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و خوشه‌های صنعتی و نیز تسهیل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

تلاش برای توسعه خوشه‌های دانش‌بنیان زیست‌فناوری از جمله خوشه های دارویی، تلاش برای دانش‌بنیان کردن شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین استفاده از تجارب و دانش دو طرف برای توسعه صنایع کوچک و دانش‌بنیان از دیگر محورهای این تفاهم نامه خواهد بود.

انعقاد این تفاهمنامه از جمله اقدامات موثری است که می‌تواند موجب رسوخ زیست‌فناوری در مجموعه صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و خوشه‌های صنعتی شود و از این طریق موجب ارتقاء این صنایع و همچنین شرکت‌های زیست‌فناور شود.

کد N1601802

وبگردی