آفتاب

ایثارگران تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار دارند

ایثارگران تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار دارند

ایلنا: معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از قرار داشتن تمامی جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا شامل(همسر، فرزندان و والدین) تحت پوشش بیمه عمر و حوادث خبر داد.

به گزارش ایلنا از بنیاد شهید؛ مهدی ایزدی، گفت: بر اساس ماده 46 قانون جامع خدمات ‌رسانی به ایثارگران، تمام ایثارگران باید تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: آن گروه از افراد تحت پوشش دستگاه های دولتی از طریق دستگاه متبوع و آن دسته از ایثارگران غیر شاغل که تحت پوشش بیمه عمر هیچ یک از دستگاه های دولتی نیستند از طریق بنیادشهید برای تحت پوشش بودن آنان اقدام می شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: آن دسته از ایثارگرانی که از بنیاد، حقوق دریافت نمی‌کنند و شمار آنان به حدود 260 هزار تن می رسد هم باید برای پرداخت حق بیمه سهم خود اقدام کنند.

ایزدی تصریح کرد: بر اساس قانون مقرر شده است 50 درصد حق بیمه در این موارد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شود و مابقی توسط خود ایثارگر بیمه ‌شده پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در مواردی که ایثارگران حقوق خود را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می ‌کنند، 50 درصد حق بیمه خود آنها از فیش حقوقی کسر می ‌شود و 50 درصد باقی‌ مانده از طریق بنیاد پرداخت می ‌شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: ایثارگران با مراجعه به مراکز ارتباطات و مراجعات در سراسر کشور و دریافت رمز عبور از طریق سایت ایثار به نشانی www.isaar.ir، قسمت سامانه خدمات الکترونیکی ایثار، نسبت به ثبت نام و پرداخت 50 درصد هزینه بیمه عمر سال 1396 به صورت علی الحساب اقدام کنند.

کد N1601439

وبگردی