آفتاب
در ۲ عملیات جداگانه؛

۱۰۳ هزار عدد مواد محترقه و آتش زا در آستارا کشف شد

۱۰۳ هزار عدد مواد محترقه و آتش زا در آستارا کشف شد

آستارا- فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف و ضبط ۱۰۳هزار عدد مواد محترقه و آتش زای قاچاق در دو عملیات جداگانه توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا خبر داد.

سرهنگ نوذر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشف دو محموله جداگانه ۸۷ و ۱۶ هزار عددی مواد محترقه خطر ساز و آتش زای قاچاق طی دو  عملیات ضربتی توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا اظهار کرد: در راستای پیشگیری از خطرات و سوانح احتمالی در چهارشنبه آخر سال، مرزبانان هنگ مرزی آستارا در دو عملیات ضربتی جداگانه و در مسیر نوار مرزی و محور مواصلاتی اردبیل به آستارا در مجموع موفق به کشف ۱۰۳ هزار عدد مواد محترقه و آتش زای قاچاق شدند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان، مواد محترقه غیر مجاز را در دو خودروی جداگانه نیسان وانت و همچنین پیکان وانت به طرز ماهرانه ای به ترتیب در قالب پخش مواد غذایی و مخزن سی. ان. جی جاسازی کرده بودند، افزود: متهمان به همراه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

نوذری با اشاره به نزدیکی چهارشنبه پایان سال و فعالیت سود جویان در امر ورود مواد محترقه و توزیع غیر مجاز آن در سطح شهرستان های مختلف استان گیلان گفت: تمامی نیروهای هنگ مرزی آستارا اولویت و هدف اصلی خود را برقراری و تامین نظم، امنیت و آرامش می دانند و در این راستا بدون هیچ اغماضی با مخلان امنیت و هنجار شکنان در جامعه برخورد قاطع می کنند.

برابر ماده های ۶۱۸-۶۱۹ و ۶۲۰ قانون مجازات اسلامی و قانون تشدید مجازات قاچاق سلاح و مهمات، وارد کنندگان و توزیع کنندگان غیر مجاز و مصرف کنندگان  اقلام انفجاری، آتش زا و مواد محترقه غیر استاندارد  قابل تعقیب کیفری بوده و متهمان علاوه بر جزای نقدی به شش ماه تا دو سال حبس نیز برابر قانون محکوم می شوند.

کد N1601428

وبگردی