آفتاب

اظهارات اشتون کارتر در واکنش به انهدام موشک‌های کره‌شمالی

اظهارات اشتون کارتر در واکنش به انهدام موشک‌های کره‌شمالی

مهر نوشت: وزیر دفاع آمریکا می گوید تا زمانی که پای تهدید در میان نباشد، پنتاگون ترجیح می دهد به جای انهدام موشک های کره شمالی درباره مشخصات پروازی آنها اطلاعات جمع آوری کند.

به گزارش بی بی سی، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا می گوید چنانچه موشک های پرتاب شده از سوی کره شمالی را تهدید آمیز تلقی نکنیم، لزومی به سرنگونی آنها وجود ندارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در روز اول سال نو میلادی (۲۰۱۷) اعلام کرد که کشورش در مراحل پایانی آزمایش موشک بالستیک دوربرد قرار دارد.

به گفته کارتر، ارتش آمریکا ترجیح می دهد به جای رهگیری و انهدام موشک های کره شمالی، با رصد پرواز آنها، اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کند.

وی پیشتر گفته بود که تسلیحات هسته ای و برنامه دفاع موشکی بالستیک کره شمالی، تهدیدی برای امنیت آمریکا تلقی می شود و چنانچه موشک قاره پیمای پیونگ یانگ به سمت مرزهای آمریکا و یا متحدین این کشور شلیک شود، مورد هدف قرار خواهد گرفت.

با این حال وی در آخرین جلسه استماع خود، اظهارات قبلی را تا حدی تعدیل و ضرورت انهدام موشک های کره شمالی را به تهدید آمیز بودن آنها مشروط کرد.

تاکنون آزمایش پرتاب هیچ یک از موشک های دوربرد کره شمالی که توانایی حمل کلاهک هسته ای را داشته باشند، با موفقیت همراه نبوده حال آنکه کارشناسان انتظار دارند ظرف پنج سال آینده این امر تحقق یابد.

52311

کد N1601325

وبگردی