آفتاب

رشد 550 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس

رشد 550 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس از رشد 550 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد. ...

دنیای اقتصاد – شیراز - محمد صداقت:رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس از رشد 550 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد. دایی گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در طرح‌های اولویت‌دار همچون انرژی‌های تجديدپذير و پاك، ‌ايجاد سه نيروگاه خورشيدي، راه‌آهن، ‌آزادراه، نفت، گاز و پتروشيمي و طرح‌های زيربنايي نوسازي، انتقال آب، گردشگري، پزشكي و معدني صورت گرفته است.

وی با اشاره به عمده کشورهایی که سرمایه‌گذاری آنها پذیرفته شده است، تصریح کرد: از دی 94 تاکنون 40 هیات خارجی از کشورهای آلمان، هلند، مجارستان، ایتالیا، سوئیس، ژاپن، چین، اندونزی، ترکیه، عمان، تایلند، تایوان و کره‌جنوبی متقاضي سرمايه‌گذاري در استان فارس بوده‌اند.به گفته رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی این استان، ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های بهداشت و درمان، صنایع‌الکترونیک، منابع گازی، میادین نفتی سروستان، معادن مستعد با مواد معدنی متعدد، جغرافیای مناسب برای استفاده از انرژی پاک خورشیدی، کشت گیاهان دارویی و گردشگری، باعث روي آوردن اين كشورها به استان شده است. دایي افزود: 4 طرح جدید سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجزیه‌پذیر و پاک به ارزش 280 ميليون دلار نیز در حال بررسي اوليه است. وي در ادامه از تهيه و تدوين نقشه راه سرمايه‌گذاري استان در تمام فرصت‌ها و طرح‌هاي سرمايه‌گذاري در قالب بخش‌هاي مختلف خبر داد.

کد N1601046

وبگردی