آفتاب

3 قلاده پلنگ در پارک ملی ساریگل خراسان شمالی تصویربرداری شد

3 قلاده پلنگ در پارک ملی ساریگل خراسان شمالی تصویربرداری شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: در سرشماری از حیات وحش منطقه حفاظت شده و پارک ملی ساریگل این شهرستان خراسان شمالی از 3 قلاده پلنگ تصویربرداری شد .

روح اله لایق یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این 3 قلاده پلنگ در 2 نوبت و با فاصله زمانی 24ساعت در2 منطقه جداگانه مشاهده شدند.
وی افزود: در یکی از مشاهدات 2 قلاده پلنگ نر و ماده حدود 40 دقیقه در منطقه با کمال آرامش حضور داشتند و از آنها عکس و فیلم تهیه شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: پارک ملی ساریگل یکی از بهترین زیستگاه های پلنگ ایرانی در شمال شرق کشور است و امنیت و وجود طعمه مناسب باعث شده این گونه منحصربه فرد و کمیاب مناطق سالوک و ساریگل را برای زیست انتخاب کند.
لایق افزود: وجود 25تا 30 قلاده پلنگ در این شهرستان تخمین زده شده است .
پارک ملی و منطقه ساریگل با وسعتی معادل 28 هزار هکتار در فاصله هشت کیلومتری شرق اسفراین و 90 کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی قرار گرفته که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، بویژه از نظر زیست پرندگان، تنوع جانوری قابل توجهی دارد ویکی از بهترین زیستگاه های پلنگ در کشور است.
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد که با دارا بودن دو پارک ملی سالوک و ساریگل با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.
7189 / 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1598989

وبگردی