آفتاب

نیروهای عراقی نزدیک رودخانه دجله رسیده‌اند

نیروهای عراقی نزدیک رودخانه دجله رسیده‌اند

نیروهای ارتش عراق در ادامه موفقیت‌های خود در عملیات آزادسازی موصل، به ردوخانه دجله در مرکز این شهر نزدیک شده و گروه تروریستی داعش، تقریبا به غرب شهر محدود شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تازه‌ترین گزارش‌ها از نبرد ضد داعش در عراق حاکی است که نیروهای ویژه ارتش عراق، روز شنبه به نزدیکی دجله رسیده‌اند. عناصر گروه تروریستی داعش نیز بیشتر از نیمی از مناطق تحت تسلط خود را از دست داده‌اند و به مناطق غربی شهر رانده‌ شده‌اند.

در صورت کنترل کامل دجله، عناصر داعش در موقعیت بسیار سخت‌تری برای ادامه تصرف شهر قرار می‌گیرند.

«جان دوریان» سخنگوی ائتلاف ضد داعش، در توئیتر خود نوشته است: عناصر داعش به یکی از پنج پل رودخانه شدیدا آسیب رسانده‌اند؛ اقدامی که به گفته این مقام نظامی نشان‌دهنده «فروماندگی» آن‌ها «در ادامه شکست‌هایشان» است.

شبکه خبری «روداو» نیز گفته بنا بر گزارش‌ها از داخل شهر، هم بر شمار نفرات کشته‌شده افراد داعش افزوده شده و هم «روحیه آن‌ها به خاطر عدم دسترسی به تجهیزات و مایحتاج و نیز مسیرهای مورد نیاز برای تجدید قوا، به شدت ضعیف شده‌است».

پیشروی‌های اخیر در حالی صورت گرفته که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و هم‌تای ترک او «مولود چاووش اوغلو»، در بغداد، اعلام کرده‌اند دو کشور برای اختلافات در مورد حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق، گام‌هایی برداشته و این اختلافات در آینده نزدیک رفع خواهند شد.

کد N1598265

وبگردی