آفتاب

مرکز بازتوانی درمان یافتگان سرطان پروستات راه اندازی می شود

مرکز بازتوانی درمان یافتگان سرطان پروستات راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی از راه اندازی مرکز بازتوانی به منظور رسیدگی به عوارض پس از درمان مبتلایان به سرطان پروستات در بیمارستان امام خمینی(ره) تا 6 ماه آینده خبر داد.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا اظهار داشت: برخی از بیماران مبتلا به سرطان پروستات بعد از درمان، دچار عوارضی مانند ناتوانی جنسی یا بی اختیاری ادرار می شوند که برای رفع مشکلات و بازگرداندن آنها به زندگی عادی، مرکز بازتوانی ویژه ای در مرکز تحقیقات سرطان دستگاه ادراری و تناسلی بیمارستان امام خمینی (ره) درحال راه اندازی است.
وی یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در مرکز تحقیقات سرطان دستگاه های ادراری و تناسلی را ثبت اطلاعات مربوط به مردان مبتلا به سرطان پروستات در ایران ذکر کرد.
این جراح کلیه و مجاری ادراری از ایجاد مرکز تشخیص زودرس سرطان پروستات با استفاده از روش های کمتر تهاجمی نیز به عنوان دیگر دستاورد مهم مرکز تحقیقات سرطان دستگاه اداری یاد کرد و گفت: در این مرکز که از حدود سه سال قبل راه اندازی شده، بیماران مورد بررسی قرار می گیرند و به محض مشکوک شدن، نمونه برداری می شوند و اطلاعات آنها برای آنالیز ثبت می شود.
وی خاطرنشان کرد: ام آر آی MRI به عنوان یک وسیله جدید و تطبیق آن با شرایط بالینی بیمار، جزو روش های کمتر تهاجمی در تشخیص سرطان پروستات است.
به گفته دبیر انجمن ارولوژی ایران، افرادی که مشکوک به سرطان پروستات هستند یا مبتلایانی که نیاز به درمان دارند، می توانند با مراجعه به مرکز تحقیقات سرطان دستگاه اداری و تناسلی در بیمارستان امام خمینی (ره) از خدمات تشخیصی و درمانی گروه تشخیص زودرس این مرکز به صورت رایگان بهره مند شوند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آمار شیوع سرطان در ایران نیز گفت: سرطان پروستات جزء شایع ترین سرطان ها در دنیاست و آمار ابتلای این بیماری در ایران نیز حدود 12.5 در هر 100هزار مرد است که تقریبا شیوع بالایی محسوب می شود.
علمی**1055**1440
خبرنگار : زینب کارگر ** انتشار: معصومه گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:irnaelm@https://telegram.me
کد N1597871

وبگردی