آفتاب
نماینده مردم ایلام خبر داد:

توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار ایلام

توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار ایلام

ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه میدان گازی بیجار در دستور کار قرار دارد و با فعال شدن این میدان گازی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلام امینی نماینده مردم استان اعلام کرد: در سال آینده واحد الفین ایلام به خط تولید می رسد که ۶۰ درصد خوراک آن از پالایشگاه گاز ایلام تامین می شود.

وی ادامه داد: پالایشگاه گازاستان گاز خود را از چاه های بیجار می گیرد که شش میلیون و ۸۰۰ متر مکعب تولید دارد و پنج ملیون و ۸۰۰ متر مکعب به شبکه سراسری تزریق می شود.

امینی بیان کرد: در صورتی که واحد الفین راه اندازی شود گاز ورودی به سه نوع ماده تبدیل می شود که می تواند خوراک اولیه صنایع مختلف نیز باشد.

وی اظهارکرد: استان ایلام غنی ترین استان در کشور برای داشتن ذخائر نفت و گاز است به صورتی که ۱۴ تریلیارد متر مکعب گاز و ۱۳ میلیارد بشکه نفت در استان در سال از منابع برداشت می شود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روزانه از میادین نفتی استان ۱۶۰ هزار بشکه نفت برداشت می شود، با فعال شدن میادین نفتی جدید در چنگوله ۶۵ هزار بشکه در روز  به این میزان اضافه می شود.

کد N1597850

وبگردی