آفتاب

تبادل 200 هزار پرونده الکترونیکی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضا

تبادل 200 هزار پرونده الکترونیکی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضا

کرج - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از ابتدای اجرای خدمات الکترونیک تاکنون 200 هزار پرونده بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه در کشور مبادله شده است.

به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی، پیش از ظهر شنبه در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌های نیروی انتظامی البرز با اشاره به طرح الکترونیکی شدن پرونده های نیروی انتظامی، افزود: بحث تبادل الکترونیکی پرونده‌ها ی نیروی انتظامی با دستگاه قضا از چند سال پیش دردستورکار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: عملکرد پلیس برای اجرای این طرح مناسب بوده ولی متاسفانه از سوی قوه قضاییه بازخورد مناسبی نگرفتیم.
این مسئول گفت: این بازخورد نامناسب از سوی قوه قضاییه به عدم توجه مسئولان این دستگاه به حساسیت و اهمیت این طرح مرتبط نیست و به ضعف در زیرساخت های موجود بازمی‌گردد.
وی افزود: برای رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای مناسب این طرح از ابتدای سال تا کنون چندین جلسه با معاونت فناوری قوه قضاییه برگزار شده است.
سردارشرفی اضافه کرد: جلسات موثر بوده و اقدامات‌لازم برای نهایی‌کردن مبادله پرونده های الکترونیکی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضا صورت‌گرفته و امیدواریم تا پایان شهریور سال آینده در تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌هایی که به شبکه الکترونیکی متصل هستند، این طرح اجرا شود.
رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد: کشفیات مواد مخدر و کالای قاچاق امسال 37 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره اجرای طرح پیگیری وضعیت پرونده توسط شاکی و متشاکی از طریق سامانه پیامکی افزود: این طرح در چند استان به صورت پایلوت در حال اجرا است که طی آن هم شاکی و هم متشاکی می‌توانند فرایند پیشرفت پرونده خود را از طریق پیامک پیگیری‌کنند.
سردار شرفی ادامه داد: سال‌گذشته بیش از 20 میلیون مراجعه بهکلانتری های استان صورت‌گرفته‌که با فراگیر شدن این طرح می‌توان از به‌کلاهش این آمارکمک کرد.
وی گفت: با اجرای سراسری این طرح دیگر نیاز نیست مردم برای اطلاع از روند پرونده خود با صرف هزینه و وقت به کلانتری‌ها مراجعه‌کنند.
این مسئول افزود: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در زمان مراجعین به خدمات رسانی بهترپرسنل‌کلانتری و پاسگاه‌ها کمک می‌کند.
وی با اشاره طرح به برون سپاری بخشی از وظایف کلانتری‌ها گفت: قبلا اگر فردی پاسپورت و یا سای مدارک هویتی خود را مفقود می‌کرد باید به کلانتری مراجعه می‌کرد ولی درحال حاضر می تواند برای صدور مجدد مدارک هویتی خود مستقیم به اداره‌گذرنامه و یا ثبت احوال مراجعه کند.
رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به عملکرد پلیس پیشگیری در سال جاری اشاره‌کرد و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال شاهد افزایش 37 درصدی کشفیات مواد مخدر و قاچاق بوده ایم .
سردار شرفی افزود: طبق آمار امسال با کاهش 44 درصدی انواع جرایم درکشور مواجه بوده ایم.
وی با اشاره به اقدامات پلیس البرز در سال جاری ‌گفت: افزایش 18 درصدی اجرای احکام وافزایش 38 درصدی ارائه خدمات قضایی از سوی کلانتری‌ها و پاشگاه‌های البرز نشان می‌دهد خدمات رسانی پلیس به البرز نشینان رضایت بخش است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1597688

وبگردی