آفتاب
امام جمعه کرمانشاه:

شهدای هسته ای تربیت یافتگان مکتب علمی و معنوی ایران اسلامی هستند

شهدای هسته ای تربیت یافتگان مکتب علمی و معنوی ایران اسلامی هستند

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شهدای هسته ای مانند شهید احمدی روشن و دیگر همکارانش نتیجه آمیختگی علم و معنویت و تربیت در مکتب علمی و معنوی ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه با اشاره به 21 دی سالروز شهادت شهید احمدی روشن افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانستند این شهید والامقام و دیگر شهدای هسته ای ما را تحمل کنند و از طریق منافقین کوردل آنها را به شهادت رساندند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه ها به دیدار دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف تهران با رهبر معظم انقلاب و تقدیم مدال هایشان به معظم له اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر حمایت همه مسوولان دولتی از دانشجویان و نخبگان تاکید کردند و همه ما وظیفه داریم حامی این جوانان مومن و متعهد نخبه باشیم.
آیت الله علما به بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار مبنی بر اینکه حرکت های علمی در دانشگاه ها نباید متوقف شود، افزود: رهبری اشاره بسیار خوبی به تلاش های علمی همراه با معنویت داشتند و دانشجویان و نخبگان ما باید این توصیه رهبر معطم انقلاب را الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه کرمانشاه نخبگان را سرمایه های بزرگ کشور دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان فرمودند که بنده جوانان مومن و انقلابی را دوست دارم و هر جا باشند از آنها پشتیبانی می کنم؛ ما هم وظیفه داریم به عنوان مسوولان کشور با تبعیت از این بیانات رهبری از نخبگان حمایت کنیم.
وی همچنین گفت: علم بی معنویت در دنیای غرب منجر به بروز فساد و ظلم به کشورها شده است.
وی اظهار کرد: غربی ها بخصوص آمریکا که معنویت در کنار علم ندارند، هفت میلیون انسان بی گناه را در سوریه آواره و بی خانمان کرده اند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود تفکر را مورد تاکید دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) و سایر بزرگان دین دانست و گفت: تفکر از نظر بزرگان دین اسلام از جمله حضرت علی (ع) بهتر از عبادت بدون فکر کردن است.
آیت الله علما تاکید کرد بر مبنای دستورهای دین اسلام عبادت باید همراه با تفکر عمیق باشد تا بر انسان و جامعه تاثیر بگذارد.
وی گفت: عبادت و اجرای احکام اسلامی همراه با تفکر عمیق منجر به سعادت دنیوی و اخروی انسان می شود و ارزش، اعتبار و شخصیت و جایگاه افراد را در دنیا افزایش می دهد.
امام جمعه کرمانشاه همچنین به 17 دی سالروز توطئه کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و گفت: رضاخان با این اقدام خود جنایت بزرگی در حق مردم ایران کرد.
آیت الله علما افزود: حجاب در تمام ادیان در طول تاریخ وجود داشته و مورد احترام پیروان ادیان بوده است و رضاخان با این اقدام خود به همه ادیان دهن کجی و بی احترامی کرد.
وی به سالروز قیام مردم قم، ولادت حضرت معصومه (س)، میلاد امام حسن عسکری (ع) و سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی نیز اشاره کرد و گفت: مردم قم با قیام خود در پی مقاله توهین آمیز یکی از روزنامه ها در سال 56 به حضرت امام (ره) به حرکت انقلاب شتاب بخشیدند.
آیت الله علما همچنین از حضرت معصومه (س) به عنوان دختری که منشاء خیر و برکات فراوانی بوده یاد کرد و گفت: بزرگی حضرت معصومه آنقدر زیاد است که حوزه علمیه قم در جوار بارگاه این حضرت ایجاد شده و قطب دینی و علمی دنیا شده است.
وی همچنین از همه ورزشکاران خواست جهان پهلوان تختی را الگوی خود قرار دهند.
3033 / 1650 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده: فرشته دریس
کد N1597106

وبگردی