آفتاب
امام جمعه یزد:

تربیت اسلامی فرزندان با وجود ماهواره و اینترنت امکان‌پذیر نیست

تربیت اسلامی فرزندان با وجود ماهواره و اینترنت امکان‌پذیر نیست

یزد ـ امام جمعه یزد گفت: تربیت صحیح و اسلامی فرزندان در خانه‌هایی که در آن ماهواره و اینترنت وجود دارد، امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به ۱۷ دی ماه و اقدام رضاخان برای کشف حجاب در چنین روزی اظهار داشت: کشف حجاب حرکتی بود که ترکیه ای‌ها و خارجی‌ها به رضاخان یاد داده می‌بودند و او را به این باور رساندند که اگر می‌خواهی پیشرفت کنی باید حجاب را از سر زن‌ها برداری.

وی عنوان کرد: آنها می‌خواستند جامعه ما رو به انحطاط بروند اما با وجود حجاب نمی‌شد زیرا اگر حجاب بر سر زنان ما باشد، اختلاف‌ها و طلاق‌ها و نافرمانی‌ها در جامعه و وسوسه شیطان کم می‌شود.

ناصری افزود: زنان و دختران در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادگی کردند زیرا حجاب ارزش زن در جامعه است و زنی می‌تواند مردان بزرگ تربیت کند که صاحب ارزش و جایگاه باشد.

وی با اشاره به اینکه زنان نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان دارند بر این اساس بسیاری از مسائل مرتبط با آنها در این زمینه حائز اهمیت و توجه است، تصریح کرد: البته در خانه‌هایی که ماهواره و اینترنت وجود دارد، تربیت اسلامی و صحیح فرزندان امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه یزد تاکید کرد: جوانان مراقب باشند که دشمن از راه‌های مختلف قصد دارد آنها را از اسلام و یاد خدا دور کند و کاری کند که آنها اوقاف خود را به بیکاری و بطالت بگذرانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه خداوند برای انسان عزت می‌خواهد نه ذلت، تصریح کرد: قبیح‌ترین کارها آن است که انسان چیزی بخواهد که باعث ذلتش شود و امروز تمسک جستن به آمریکا و انگلیس عین ذلت است.

ناصری تاکید کرد: نمونه این ذلت در عربستان سعودی قابل مشاهده است زیرا آمریکایی‌ها همه دلارهای سعودی‌ها را می‌گیرند و در عوض به آنها اسلحه می‌دهند و در همه امور آنها نیز دخالت می کنند و آنها نیز دائم نگرانند که رئیس جمهور جدید، هوادار آنها خواهد بود یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه مسلمان باید عزت و کرامت خود را حفظ کند، عنوان کرد: اگر عزت می‌خواهیم باید به سراغ خدا رفته و صبر پیشه کنیم و به طور قطع اگر بر مرکب باطل سوار شویم در مقصد پیشمانی فرود خواهیم آمد.

کد N1597096

وبگردی