آفتاب

عضو شورای شهر تهران: مسئولیت پذیری مدیریت شهری مطالبه ای مردمی است

عضو شورای شهر تهران: مسئولیت پذیری مدیریت شهری مطالبه ای مردمی است

کرج - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولیت پذیری و سالم بودن مدیریت شهری در کشور یک مطالبه مردمی است که این امر مهم در سایه توجه به ملزومات مردم سالاری دینی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا انصاری شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه البرز با موضوع بررسی ریشه های فساد شهری، افزود: مدیریت شهری در اکثر شهرها به ویژه کلان شهرهای کشور نیاز تحولی بزرگ در بخش مبارزه و پیشگیری از فساد در این مجموعه دارند.
وی اظهار کرد: تار و پود هر شهری را مدیریت شهری تشکیل می دهد که لازم است این مدیریت شهری البته با اعضای شورای اسلامی برای پاسخ دهی به مطالبات مردم به خصوص در برخورد با تخلفات چاره اندیشی کنند.
وی با اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای اسلامی در کشور خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر نیز که نماینده مردم در این نهاد مردمی هستند، باید با مدیریت و نظارت دقیق در قالب کمیسیون های تخصصی از هر گونه تخلف در مدیریت شهری از جمله تهران و کرج پیشگیری کنند زیرا این موضوع مهم یک درخواست مردمی است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری باید با رویکردی مردمی همراه باشد.
انصاری در ادامه ابزارهای نظارتی بر روند کاری - اجرایی مدیریت شهری در کشور را ضروری دانست و یادآور شد: مردم ایران در دور اول شوراها شاهد عملکرد خوب اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بودند به گونه ای که 80 درصد امور شوراها در بخش قانون و آئین نامه ها به آن دوره مربوط می شود.
وی از قانونمند عمل کردن، داشتن نظارت و ارتقاء سطح مدیریت شهری به عنوان عوامل مبارزه با فساد شهری نام برد و تصریح کرد: باید در تربیت شهروند مسئولیت پذیر بکوشیم و زمینه منابع پایدار شهری را قوی کنیم.
قائم مقام حزب اتحاد ملت اضافه کرد: مدیریت شهری باید به حمل و نقل شهری توجه خاصی داشته باشد و به دمکراسی با محوریت احزاب سیاسی اهمیت دهد و معضلات و مشکلات را در حوزه مدیریتی خود شناسایی کند و با هم افزایی در راه رفع آنها گام بردارد.
انصاری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: مردم باید به گونه ای حرکت کنند که افراد را بر حسب برنامه ای که ارائه می دهند گزینش کنند و در انتخاب افراد از هرگونه مسائل قومی و سایر روابط پرهیز کنند.
وی سالم سازی محیط اجتماعی را از فساد در حوزه های مختلف منوط به نظارت و آموزش حقوق شهروندی در جامعه دانست و اظهار کرد: با تصویب قانون شوراها و انتخاب آگاهانه مردم در انتخاب افراد برای راهیابی به شورای اسلامی شهر و روستا امکان نظارت و پیشگیری از تخلفات در مدیریت شهری هموار می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در انتخابات بعدی شوراها حزب اتحاد ملت به دنبال این است که افرادی که برنامه مدیریتی کاری در حوزه مدیریت شهری دارند به شوراهای اسلامی از جمله در کلان شهرها راه پیدا کنند.
انصاری در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت افراد جامعه اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا دانش آموزان در مدارس آموزش مهارت مسئولیت پذیری ببینند تا در زمان ورود به جامعه قدرت تفکر و مدیریت امور را داشته باشد و سالم زندگی کنند و به حقوق شهروندی احترام بگذارند زیرا این موضوع مهم نقش بسزایی در کاهش فساد در جامعه دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1596804

وبگردی