آفتاب

پیشرفت مطلوب پروژه دو خطه کردن راه‌آهن بافق - بندرعباس

پیشرفت مطلوب پروژه دو خطه کردن راه‌آهن بافق - بندرعباس

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط آهن بافق-زرین شهر این منطقه را از گلوگاه‌های بسیار مهم راه‌آهن ایران دانست و گفت: کل پروژه از ابتدای مسیر تا اصفهان تاکنون دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی ی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه چهارم خط راه‌آهن بافق-زرین‌شهر اظهار داشت: این خط راه‌آهن در حال حاضر از بندرعباس به سمت اصفهان در یک خط فعال بوده که خوشبختانه عملیات احداث دو خطه کردن آن از بافق تا بندرعباس در حال اجراست.

آخوندی در ادامه با تاکید بر وجود گلوگاه‌های مهم ریلی از منطقه بافق به سمت زرین‌شهر گفت: این مسیر حدود ۴۷۰ کیلومتر طول مستقیم دارد که با خطوط اضافه شده در ایستگاه‌های موجود در این محور به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این منطقه را یکی از گلوگاه‌های بسیار مهم راه‌آهن ایران دانست و افزود: خوشبختانه این پروژه نسبت به چندماه گذشته همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است که کل پروژه از ابتدای مسیر تا اصفهان تاکنون دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی در ادامه افزود: امروز ضمن بازدید هم از این قطعه و هم از کارگاه و ایستگاه اشکذر و یزد بازدید کردیم. امیدواریم بتوانیم بخش یزد واقع در این پروژه را تا پایان سال جاری و بخش باقی‌مانده تا اصفهان را تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

عضو کابینه دولت یازدهم گفت: این خط ریلی به تنهایی بیش از ۳۰ درصد بار ریلی کشور را جابه‌جا کرده و از سال گذشته تا کنون رشد بسیار خوبی داشته است.

آخوندی با بیان این مطلب که امیدواریم با اجرای این راه‌آهن شاهد افزایش ظرفیت خوبی در منطقه باشیم گفت: در حال حاضر در طول پروژه تمام سیستم علائم ایمنی در حال اجراست. امیدواریم این اقدام در جهت افزایش و توسعه ایمنی نتیجه لازم را داشته و مار ا از یک سیستم کاملا اتوماتیک در این منطقه بهره‌مند سازد.

وزیر راه وشهرسازی در پایان ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: امروز چهلمین روز وقوع این حادثه تلخ بود. ما همگی باید از این حادثه برای توسعه ایمنی در حوزه راه‌آهن حداکثر عبرت‌گیری را داشته باشیم.

 

کد N1596695

وبگردی