آفتاب
هم‌دوره کرجی جهان‌پهلوان تختی در گفتگو با مهر:

دیدن «تختی» در کرج ذوق‌زده‌ام کرد/«غلامرضا» خودکشی نکرد

دیدن «تختی» در کرج ذوق‌زده‌ام کرد/«غلامرضا» خودکشی نکرد

کرج – یکی از پیشکسوتان کشتی ایران که اهل کرج و هم‌دوره جهان‌پهلوان تختی است بخشی از خاطرات آن روزها را در گفتگو با خبرنگار مهر مرور کرد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: هفدهم دی‌ماه سالروز درگذشت جهان‌پهلوان غلامرضا تختی باعث شد که به سراغ عباس عباسی برویم. وی یکی از پیشکسوتان ورزش کشتی است که اهل کرج است و اولین ورزشکار کرجی است که به تیم ملی کشتی راه پیدا کرد.

در ادامه گفتگوی خواندنی با هم‌دوره جهان‌پهلوان تختی را می‌خوانیم، وی به خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های اخلاقی مرحوم غلامرضا تختی گفت: تختی انسانی مردمی بود که هیچ‌وقت دچار غرور نشد و همیشه خودش را از مردم می‌دانست.

وی در ادامه افزود: من ارسال ۱۹۶۶ با مرحوم تختی در اردوی تیم ملی بودم و زمانی که می‌خواست به مسابقات جهانی آمریکا برود از او خواهش کردم نرود چون می‌دانستم می‌خواهند او را خراب کنند اما تختی به من گفت که مردم او را به خاطر مدال نمی‌خواهند در مسابقات آمریکا تختی یک پیروزی و ۲ شکست کسب کرد اما مردم در فرودگاه از او استقبال زیادی کردند.

وقتی تختی را در مسجد جامع کرج دیدم خیلی ذوق کردم و ۱۰ بار به او سلام کردم

پیشکسوت کشتی ایران با اشاره به این‌که پس از تختی کسی را نداشتیم که شایسته لقب «جهان‌پهلوان» باشد تصریح کرد: تختی انسان مؤمنی بود یک‌بار اردوی تیم ملی در کرج برگزار شد و تختی هم همراه این گروه به کرج آمده بود.

عباسی اضافه کرد: من وقتی تختی را در مسجد جامع کرج دیدم خیلی ذوق کردم و ۱۰ بار به او سلام کردم.وقتی دید عاشق کشتی هستم از پدرم اجازه گرفت تا همراه او به تهران بروم و مسابقات تیم ملی را تماشا کنم.

اولین کشتی‌گیر کرجی تیم ملی ایران گفت: به نظر من تختی خودکشی نکرد چون او اهل نماز و روزه بود و روحیه‌ تختی هم طوری بود که احتمال خودکشی او بسیار بعید به نظر می‌رسد . به‌هرحال خدا تختی را رحمت کند و خدا را شکر می‌کنم که توانستم برای مدتی در کنار این مرد بزرگ باشم.

کد N1596639

وبگردی