آفتاب

مخبر دزفولی:حرکت ستادهای علم و فناوری مطابق با نقشه جامع علمی کشور است

مخبر دزفولی:حرکت ستادهای علم و فناوری مطابق با نقشه جامع علمی کشور است

تهران– ایرنا– دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکیل ستادهای علم و فناوری تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقطه قوت اجرایی شدن نقشه جامع علمی در کشور بوده است.

دکتر محمدرضا مخبردزفولی که در خصوص چالش های اجرای نقشه جامع علمی کشور با خبرنگار گروه علمی ایرنا سخن می گفت، با تاکید بر این که بخشی از نقشه جامع علمی کشور در حال اجراست، باور به این نقشه از سوی دست اندرکاران و نخبگان را در اجرای کامل و جامع آن بسیار مهم و اثرگذار دانست.
وی افزود: درصورتی که تمام دستگاه ها از جمله وزارت علوم نقشه جامع علمی کشور را به عنوان سند اصلی و محوری بپذیرند و موازی کاری و تکرار امور نداشته باشند، مسیر هموارتر خواهد بود، چراکه فرایند اصلاح و بازنگری نیز در سند نقشه جامع علمی کشور دیده شده است.
مخبردزفولی در ادامه همچنین حرکت دانشگاه ها را در مسیر نقشه جامع علمی کشور مقداری ضعیف دانست و تاکید کرد: حرکت در مسیر نقشه جامع علمی کشور باید دغدغه دانشگاه ها و نظام آموزش عالی باشد.
وی افزود:اگر دانشگاه ها بخواهند به نقشه جامع علمی کشور عمل کنند، لازم است اعتبار و برنامه شان منطبق با اهداف این سند باشد، درحالی که اینطور نیست و این مسئله از چالش های مهم اجرای نقشه جامع علمی کشور است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر این چالش در مجموعه آموزش عالی کشور حل شود، سرعت اجرایی کردن نقشه جامع علمی با موفقیت همراه خواهد بود.
مخبر دزفولی در ادامه تشکیل ستادهای علم و فناوری تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نقطه قوت اجرایی شدن نقشه جامع علمی در کشور دانست و گفت: این ستادها موثر و موفق عمل کرده اند.
وی با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحوه عملکرد ستادهای علم و فناوری نمره خوبی می دهد، گفت: این ستادها در بخش های مختلف مانند نانوفناوری، زیست فناوری، گیاهان دارویی، هوا فضا، علوم شناختی و سلول های بنیادی نقشه خودرا ذیل مصوبات نقشه جامع علمی کشور برنامه ریزی و اجرا کرده اند.
مخبر دزفولی با تاکید براین که هم اکنون نیز دغدغه و مسئله ستادهای فعال ذیل معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه های مختلف توجه به اولویت های نقشه جامع علمی کشور است، افزود: این ستادها بودجه های دریافتی از معاونت علمی ریاست جمهوری را در همین مسیر هزینه می کند.
دیبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهارکرد: نقشه جامع علمی کشور مصوب مجموعه نظام است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن پشتیبانی از این سند بر اجرای صحیح آن نیز تاکید دارند.
علمی ** 1836 **
خبرنگار: یوسف درویشی انتشاردهنده:محتشمی پور
کد N1596320

وبگردی