آفتاب

تولید بیش از 340 هزار تن محصولات فراوری شده کشاورزی در البرز

تولید بیش از 340 هزار تن محصولات فراوری شده کشاورزی در البرز

کرج- ایرنا- مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان سالانه بالغ بر 340 هزار و 187 تن انواع محصولات فراوری شده کشاورزی را تولید می کنند.

فردوس رحیمی نسب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: 53 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی با اشتغال 925 نفر زیر نظر مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی البرز مشغول فعالیت هستند.
وی با اینکه استان البرز در حوزه تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور حائز رتبه خوبی است، اظهار داشت: صنایع تبدیلی استان جوابگوی حجم تولیدات خام کشاورزی نبوده و تبدیل اینگونه محصولات به فرآورده های غذایی و نهایی همواره با مشکل مواجه است.
وی گفت: صنایع تبدیلی از جمله صنایعی است که نقش و تاثیر بسیار زیادی در بخش کشاورزی داشته و دارد و ایجاد این صنایع در بلندمدت و کوتاه‌مدت منفعت‌های بسیاری برای کشاورزان خواهد داشت و گسترش این صنایع باعث تثبیت سطح درآمد و افزایش سود کشاورزان می‌شود.
وی ادامه داد: به علت نداشتن کارخانجات فرآوری و صنایع تبدیلی مناسب کشاورزان استان سالانه خسارت های فراوانی را به این جهت متحمل می شوند.
رحیمی نسب افزود: استان البرز از نظر جغرافیایی با توجه به نزدیکی به پایتخت به عنوان بازار مصرف محصولات فرآوری شده از جایگاه ویژه ای جهت ایجاد کارخانه های فرآوری، تبدیل و تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: از علاقمندان سرمایه گذاری در این بخش می خواهیم با مراجعه به جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها از فرصت های موجود در این عرصه بهره لازم را ببرند تا بتوانیم در جهت ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در کشور قدم های موثری برداریم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1594626

وبگردی