آفتاب

حزب‌الله، ایران و حماس بزرگترین تهدیدات علیه اسرائیل در 2017 هستند

حزب‌الله، ایران و حماس بزرگترین تهدیدات علیه اسرائیل در 2017 هستند

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین گزارش خود، حزب الله را بزرگترین خطر برای امنیت اسرائیل معرفی کرد.

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی امنیتی درباره ماهیت و میزان خطرات احتمالی علیه اسرائیل در سال جدید میلادی، حزب‌الله را بزرگترین خطر برای اسرائیل دانست.

در این گزارش که برای روون ریولین، رئیس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی ارسال شده، نسبت به "سلاح‌های پیشرفته،‌ پهپادها و عوامل انتحاری" حزب الله و نیز موشک‌های زمین به هوا و سامانه‌های ضد ناو این حزب هشدار داده شده است.

در این گزارش آمده است: نیروهای حزب الله می‌توانند شهرک‌های موجود در مرزهای شمالی را به اشغال خود درآورده و حملات موشکی شدیدی را علیه مناطق حساس اسرائیل اجرا کنند.

در ادامه گزارش مذکور به ضعف ارتش‌های کشورهای عربی اشاره کرده و آورده است، این ارتش‌ها در مقایسه با گروه‌های مسلح دیگر تهدیدی برای امنیت اسرائیل محسوب نمی‌شوند.

از ایران نیز به عنوان دومین خطر بزرگ برای امنیت اسرائیل نام برده شده است. جنبش حماس نیز در جایگاه سوم لیست خطرات احتمالی برای امنیت اسرائیل قرار گرفت.

طبق این گزارش احتمال دارد با توجه به تحولات حساب نشده و غیر قابل کنترل میدانی و یا در نتیجه شرایط دشوار اقتصادی در غزه، رژیم صهیونیستی وارد نبرد جدیدی با حماس شود.

در پایان این گزارش نیز بر لزوم حفظ آمادگی نظامی برای درگیری‌های احتمالی و عبرت‌گرفتن از جنگ‌های قبلی تاکید شده است.

ایسنا به نقل از العهد
کد N1594412

وبگردی