آفتاب

پیش نمایش یک نمایشگاه فناوری خارجی- خانه هوشمند و اینترنت اشیاء

پیش نمایش یک نمایشگاه فناوری خارجی- خانه هوشمند و اینترنت اشیاء

تهران- ایرنا- نمایشگاه CES به عنوان یک نمایشگاه فناوری بزرگ هر سال به طور رسمی پنجم تا هشتم ژانویه (16 تا 19 دی) در لاس وگاس برگزار می شود، تازه های مربوط به خانه های هوشمند و سایر بخش های اینترنت اشیا از بخش هایی است که در این نمایشگاه عرضه می شوند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه بی بی سی نیوز، در نمایشگاه فناوری امسال CES، شرکت LG یک مدل یخچال به نمایش می گذارد که در آن فرایند استریلیزاسیون به منظور افزایش طول عمر مفید مواد غذایی داخل یخچال، فعال شده است. .
همچنین برای افرادی که به تازه بودن خوراکی های موجود در یخچال اهمیت می دهند؛ یک استارت آپ انگلیسی ابزاری به نام Fridgecam ارائه می کند که با ردیابی وضعیت خوراکی های موجود در یخچال، زمان انقضای تاریخ مصرف آنها را اعلام می کند.

***واقعیت مجازی و افزوده
شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که شرکت HTC نسل دوم هدست Vive VR را در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد. اما از عمر این سیستم تنها 9 ماه می گذرد و به نظر می رسد که شایعات اندکی خوشبینانه باشند.
دو شرکت بزرگ دیگر واقعیت مجازی نیز یعنی سونی و آکیلس فیس بوک نیز به تازگی کیت خود را راه اندازی کردند.
شرکت هاوایی به تازگی 'استیو لاوال' یکی از مغزهای شرکت آکیلیس را استخدام کرده و این شرکت چینی قرار است در نمایشگاه امسال CES اطلاعات بیشتری در مورد طرح های واقعیت مجاری خود رونمایی کند.
همچنین چند هت ست third-party که قبلا توسط شرکت مایکروسافت آزمایش شدند در نمایشگاه امسال به نمایش درخواهند آمد.
از سوی دیگر، در این نمایشگاه شرکت Fove نیز یک هدست واقعیت مجازی را معرفی می کند که توانایی هایی برای ردیابی چشم دارد؛ این هدست به کاربران بازی ها امکان کنترل حرکات را از طریق تغییر جهت نگاه خود می دهد.
از دیگر ابزارهای واقعیت مجازی که احتمالا در نمایشگاه امسال CES به نمایش گذاشته می شود، می توان به یک کنترل کننده گام ها اشاره کرد که کاربر را در جهت حرکت شخصیت وی در دنیای مجازی، هدایت می کند؛ یک تی شرت دارای حسگر که حرکات نیم تنه کاربر را ردیابی می کند و ابزارهای مختلف لمسی برای کمک به حس کردن اشیا در واقعیت مجازی از دیگر ابزارهایی هستند که در غرفه های نمایشگاه امسال CES ارائه می شوند.
اما در زمینه واقعیت افزوده که در آن گرافیک و دیدگاه های جهان واقعی با هم ترکیب می شوند، هنوز همه چیز در مرحله ابتدایی قرار دارند.
با این وجود، ایسوس و سایر شرکت ها احتمالا در نمایشگاه امسال هندست هایی را رونمایی می کنند که فناوری حسگر عمیق Project Tango گوگل دارند.
شرکت اینتل حرف های بیشتری برای بیان کردن درباره پروژه Alloy دارد؛ Alloy یک هدست است که به کاربر اجازه می دهد دستان خود و سایر اشیای دنیای واقعی را در دنیای واقعیت مجازی مشاهده کند.
همچنین یک استارت آپ به نام Occipital ، اختراعی را عرضه خواهد کرد که از یک آیفون برای ایجاد چیزی شبیه هدست واقعیت ترکیبی هولولنز مایکروسافت استفاده می کند.
هدست بریج Bridge شرکت Occipital با اسکن منطقه اطراف کاربر یک نسخه دیجیتالی ایجاد می کند که کاربر در آن می تواند با شخصیت های مجازی تعامل کند.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1593931

وبگردی