آفتاب

بازداشت 454 نفر و آتش زدن 650وسیله نقلیه در شب سال نو میلادی در فرانسه

بازداشت 454 نفر و آتش زدن 650وسیله نقلیه در شب سال نو میلادی در فرانسه

ایرنا نوشت: وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: 454 نفر در آستانه شب سال نو میلادی در این کشور بازداشت و 650 وسیله نقلیه به آتش کشیده شد.

 تارنمای روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت، «برونو لورو» روز یکشنبه، اظهار کرد: با وجود نگرانی ها از وقوع حملات تروریستی در فرانسه، جشن های سال نو میلادی در این کشور به خوبی و بدون مشکل جدی برگزار شد.
وی با اظهار تاسف از آمار بالای دستگیرشدگان در شب سال نو میلادی، گفت: بر اثر پرتاب سنگ، یک مامور آتش نشانی شهر نیس از ناحیه دست کمی زخمی شده است.
وزیر کشور فرانسه از عملکرد 100 هزار نیروی امنیتی و 40 هزار مامور آتش نشانی که برای تامین امنیت جشن های سال نو میلادی تلاش کردند، تقدیر کرد.


آتش زدن 650 خودرو در شب سال نو


به گزارش ایرنا، لوفیگارو با اشاره به اینکه حوادث پراکنده ای همچون آتش زدن وسایل نقلیه در سراسر فرانسه گزارش شده است، اعلام کرد: در مجموع 650 وسیله نقلیه در آستانه سال نو میلادی به آتش کشیده شد که برای نمونه می توان به 25 دستگاه خودرو در «ایولین» و 10 دستگاه خودرو در «برست» و «ون» اشاره کرد.
بر اساس گزارش تارنمای این روزنامه فرانسوی، در جشن های سال گذشته میلادی 602 دستگاه خودرو به آتش کشیده شد؛ اما در مدت پنج سال اخیر آمار وسایل نقلیه ای که آتش زده می شود 20 درصد کاهش یافته است.


لوفیگارو اعلام کرد: در استراسبورگ نیز دست کم 12 نفر از جمله یک کودک سه ساله بر اثر ترقه زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، آغاز سال نو میلادی در فرانسه یادآور تراژدی آتش زدن صدها خودرو، درگیری های خیابانی و دستگیری های گسترده ای است که این شب را به کابوسی برای مردم، پلیس و دولتمردان این کشور تبدیل می کند.
این موضوع در کنار حمله های تروریستی یک سال اخیر در این کشور، موجب شد که سال گذشته میلادی مقام های شهر پاریس به منظور حفظ امنیت، تصمیم بگیرند آئین های شب سال نو را در پایتخت کوتاه برگزار کنند.
خبرگزاری فرانسه نیز شنبه هفته جاری با انتشار گزارشی از افزایش محدودیت استفاده از ترقه و حمل بنزین در برخی مناطق این کشور خبر داد.


این خبرگزاری اعلام کرد که برای جلوگیری از تبدیل شدن جشن سال نو به یک تراژدی، محدودیت استفاده از ترقه و ممنوعیت حمل قوطی بنزین که می تواند برای آتش زدن خودروها مورد استفاده قرار بگیرد، اعمال می شود.
بر اساس این گزارش، این محدودیت ها بویژه در «آلزاس» ، یکی از نواحی 26 گانه فرانسه واقع در شرق این کشور و در همسایگی آلمان و سوئیس، و «موزل» در شمال شرقی فرانسه و زیرمجموعه ناحیه لورن بشدت در حال اجراست.


«ژان فرانسوا ایلی» مدیر بخش سلامت عمومی، جلوگیری از ورود ترقه های بزرگ و انواع موادی که می تواند علیه نیروهای پلیس مورد استفاده قرار بگیرد را از جمله محدودیت های اعمال شده، برشمرد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، استفاده از ترقه و آتش بازی در منطقه «آلزاس» به مرگ سه نفر در چهار سال گذشته، حوادث ناگوار و آسیب های جدی جسمانی به ویژه به چشم ها و دست ها منجر شده است.
بر اساس مقررات فرانسه، استفاده از ترقه در تظاهرات و فروش این کالا به کودکان زیر 12 سال ممنوع است.

310

کد N1593708

وبگردی