آفتاب

65 درصد واحدهای صنعتی استان مرکزی فعال است

65 درصد واحدهای صنعتی استان مرکزی فعال است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بیش از 65 درصد واحدهای صنعتی نقاط مختلف این استان فعال است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع 2 هزار و 735واحد صنعتی در استان مرکزی، 65 درصد معادل یکهزار و 800 واحد فعال است.
وی ادامه داد: در طرح عارضه یابی صنایع استان مرکزی یکهزار و 700 واحد صنعتی به صورت کامل تعطیل و یا با فعالیت زیر 10 درصد ظرفیت اسمی شناسایی شد که از این تعداد هم اکنون 250 واحد تعطیل است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در طرح عارضه یابی واحد های تولیدی با بیش از 10 کارگر نیز مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: این قبیل واحد ها در گروه صنایع خرد دسته بندی شدند و در اولویت حمایت قرار ندارند.
وی اضافه کرد: از مجموع یکهزار و 700 واحد صنعتی بررسی شده ، 977 واحد به بانک های عامل استان معرفی شدند که تاکنون 308 واحد صنعتی به میزان 6 هزار و 302 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ترمیم مشکلات و بهبود شرایط تولید دریافت کرده اند.
حاجی پور افزود: 498 واحد صنعتی استان در قطب‌های صنعتی، 700 واحد در شهرک‌های صنعتی و بقیه در 16 ناحیه صنعتی استان استقرار یافته اند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه رونق کسب و کار و توسعه صنایع پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور و ارتقاء معیشت مردم است، حمایت از صنایع در همین راستا و ایجاد اشتغال در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و با تمام توان برای دست یابی به این هدف تلاش می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به مدیران بانک های دولتی و غیر دولتی، واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور مطرح است و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1593534

وبگردی