آفتاب
فرماندار شهرستان میامی :

تخصیص 20 میلیون تومان برای بازسازی هر خانه خسارت دیده در زلزله

تخصیص 20 میلیون تومان برای بازسازی هر خانه خسارت دیده در زلزله

شاهرود - ایرنا- فرماندار شهرستان میامی در استان سمنان گفت: برای بازسازی هر خانه خسارت دیده از زلزله هفته گذشته در روستاهای این شهرستان ، 20 میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

محمدمهدی کریمی یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بازدید عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن از روستاهای زلزله زده اشاره کرد، و گفت: در گفت وگو هایی که انجام شد ، مقرر گردید این مبلغ به صورت وام قرض الحسنه از سوی بنیاد مسکن به خسارت دیدگان پرداخت شود.
فرماندار میامی ادامه داد: همچنین تهیه نقشه و نظارت بر ساخت و ساز این واحدها به صورت رایگان از طرف بنیادمسکن انجام خواهد شد.
کریمی گفت: هزینه های صدور پروانه ساختمان به دهیاری ها نیز از سوی بنیاد مسکن پرداخت می شود.
معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصر یکشنبه از روستای زلزله زده نردین و سد کالپوش بازدید کرد.
زلزله ای به قدرت 4.9درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 12:30 دقیقه روز چهارشنبه گذشته روستای نردین و چند روستای دیگر بخش کالپوش شهرستان میامی را لرزاند.
این زلزله خسارت جانی نداشت ، اما به تعداد زیادی از واحد های مسکونی که بیشتر آن ها خشت و گلی بودند، خسارت هایی وارد کرد.
این زلزله به 898 واحد مسکونی روستایی و نیز تعدادی مدرسه و واحدهای دامداری خسارت وارد کرد.
به گفته فرماندار میامی ، به خاطر ادامه پس لرزه های زلزله و احتمال بروز خسارت جدید، هنورز از خسارت ها برآورد کامل در دست نیست.
روستای نردین از توابع بخش کالپوش شهرستان میامی ، 1400خانوار و جمعیتی بالغ بر4هزارنفرداشته و در110کیلومتری شمال شرق شهرستان میامی واقع است.
شبک **7357/6167 *1917*خبرنگار: علی آقایی ** تنظیم کننده: محسن شاکری **انتشار دهنده:سید محمد باقر نوربخش
کد N1593232

وبگردی