آفتاب

نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در مشهد رونمایی شد 

نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در مشهد رونمایی شد 

نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در راستای همکاری بین معاونت علمی و سازمان اوقاف در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، علیرضا دلیری درباره رونمایی این اوراق اظهار کرد: با توجه به همکاری های معاونت علمی و سازمان اوقاف برای حمایت از طرح های دانش بنیان و توسعه علم و فناوری کشور ، نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در مشهد رونمایی شد. 

دلیری ضمن اشاره به این موضوع که سازمان اوقاف می تواند تنها املاک و اموال واقفین را وقف کند گفت: این اوراق که هرکدام به مبلغ صد هزار ریال ارزش مالی دارد میان مردم و متقاضیان امور خیریه توزیع می شود تا متقاضیان به تعداد مورد نیاز خریداری کنند .

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی گفت: پس از جمع آوری این اوراق که قابلیت خرید و وقف شدن را دارد سازمان اوقاف می تواند یک ملک را خریداری کرده و آن محل را وقف حوزه علم و فناوری کشور کند .  

وی یادآور شد : توزیع این اوراق کمک می کند تا تمامی کسانی که با مبالغ جزئی قصد کمک و انجام عمل خیر را دارند به هدف خود رسیده و سازمان اوقاف نیز با جمع آوری این وقف های جزئی بتواند یک ملک را خریداری کرده و به توسعه علم و فناوری کشور کمک کند.

دلیری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع توسعه علم وفناوری در کشور معاونت علمی طی چند ماه گذشته پیگیری و توسعه وقف علم و فناوری را مورد توجه قرار داد و با توجه به استقبال خوب سازمان وقف ما توانستیم وارد تعامل در این حوزه شویم و امیدواریم در مدت کوتاهی بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی به انعقاد تفاهم نامه معاونت علمی و سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ این تفاهم نامه بین معاونت علمی و سازمان اوقاف جهت همکاری برای توسعه علم و فناوری کشور منعقد شد که محورهای تولیدعلم و دانش تاثیر گذار بر زندگی روزمره مردم ، استفاده از ظرفیت و توانمندی افراد نخبه و تبلیغ و فرهنگ سازی از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با اشاره به ظرفیت علمی بالا در زمینه تولید علم و فناوری در جهان و خاورمیانه تصریح کرد: کشور ما رتبه ۱۶ علمی جهان و رتبه اول در خاورمیانه را دارد ولی در جایگاه تبدیل علم به محصول های دانش بنیان رتبه خوبی را نداریم که به دلیل ضعف در برنامه ریزی و نبود منابع اقتصادی و کمی بودجه برای کارهای تولیدی ، تبدیل ایده و فکر به محصولات دانش بنیان است.

دلیری تاکید کرد: اگر ما بخواهیم کشوری قدرتمند و توانمند شویم باید در حوزه تولید علم و دانش بنیان پیشرفت داشته باشیم و کشور را به ارتقای علمی مطلوب برسانیم . 

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی گفت: اگر بخواهیم مانند کشورهای پیشرفته به تولید محصول و تبدیل ایده فکر کنیم باید تنها به حمایت های دولتی متکی نبوده و از کمک خیرین و واقفین نیز بهره مند شویم .

وی با تاکید بر اهمیت موضوع وقف و اینکه در حال حاضر ۵۴ وقف علم و فناوری در تهران وجود دارد گفت : در وقف‌های علم و فناوری نیز باید تلاش شود حتی الامکان نیات واقفین از آموزش به سمت تولید محصول سوق یابد.

کد N1592705

وبگردی