آفتاب

تجهیز 9 استان به آمبولانس و خودروهای امدادی

تجهیز 9 استان به آمبولانس و خودروهای امدادی

ایلنا: سرپرست معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات با اعلام اجرای مرحله سوم تقویت انبارهای امدادی همه استان‌های کشور، اعلام کرد: همچنین به‌منظور تقویت ناوگان خودروهای امدادیِ استان‌های کشور، بنابر نیاز و درخواست‌های استان‌ها، 9 استان به تجهیزاتی چون آمبولانس، خودروهای نجات و خودروهای سنگین امدادی مجهز شدند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مسعود مثنوی با اشاره به وظیفه ذاتی معاونت لجستیک در زمینه تقویت انبارهای امدادی برای آمادگی در پاسخگویی سریع به حوادث و سوانح، گفت: بر این اساس تقویت انبارهای امدادی همه استان‌های کشور به اقلام 22‌گانه امدادی بر اساس نیاز یا حوادث مبتلا به استان‌ها در سه ماه گذشته، شامل لوازم امدادی انفرادی، کوهستان، غواصی و جاده نیز میان استان‌ها انجام شده است.

وی افزود: به علاوه به منظور تقویت انبارهای امدادی طرح تقسیم بیش از 700 هزار کنسرو تن میان 31 استان کشور به‌منظور تقویت انبارها و همچنین استفاده در طرح زمستانه اجرایی شد و  به‌علاوه با توجه به اجرای طرح زمستانه 22 هزار عدد کت تک برای امدادگران مخصوص استان‌های سردسیر توزیع شد.

سرپرست معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات همچنین درباره‌ پوشش لجستیکی و پشتیبانی مراسم اربعین و سالروز شهادت امام‌رضا (ع)، اظهار کرد: به این منظور بیش از 90 خودروی امدادی برای خدمت‌رسانی در این ایام اعزام شد که در خاک عراق و سه استان مرزی خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تقویت مجدد انبارهای امدادی کشور، به‌خصوص تیم‌های امدادی و تامین البسه مورد نیاز پایگاه‌ها در زمستان انجام خواهد شد، صریح کرد: در سه ماهه آینده تقویت پایگاه‌ها از نظر تامین البسه امدادی و تامین کسری اقلام 22گانه در انبارهای امدادی کشور را در برنامه خواهیم داشت.

مثنوی با بیان اینکه تقویت ناوگان خودرویی امدادی جمعیت هلا‌ل‌احمر که شامل خرید آمبولانس و خودروهای نجات می‌شود، در دست اقدام است، گفت: در صورتی که در زمینه تامین اعتبار دچار مشکل نشویم، تا پایان امسال ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر را تقویت کرده و در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم.

 

کد N1592083

وبگردی