آفتاب

هوای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

هوای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

ایلام - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ورود پدیده گرد و غبار، هوای برخی نقاط این استان را در وضعیت هشدار یا در آستانه هشدار قرار داده است.

علی طاهر سارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون هوای شهرستان های ایلام و مهران در وضعیت هشدار و شهرستان دهلران نیز در آستانه هشدار قرار گرفته است.
وی افزود: غلظت ریزگردها در هوای شهرستان های ایلام و مهران 190 میکروگرم در متر مکعب و با روند افزایشی است و میزان غلظت ریزگردها در دهلران نیز 152 میکروگرم در متر مکعب با روند پایدار گزارش شده است.(میزان مجاز ریزگردها در هوا 150 میکروگرم است)
سارایی با بیان اینکه در سایر نقاط استان هم اکنون وضعیت عادی است، یادآور شد: میزان غلظت این توده گرد و غبار چندان زیاد نیست و تا عصر امروز به تدریج از آسمان استان خارج می شود.
به گزارش ایرنا، عدم خروج از منزل و قرار نگرفتن در هوای آزاد، مصرف شیر فراوان، استفاده از ماسک های فیلتردار، اجتناب از کوهنوردی و ورزش های هوازی از توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به مردم به ویژه گروه های حساس چون زنان باردار، کودکان، افراد سالخورده، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی عروقی و جانبازان شیمیایی در هنگام ورود ریزگردها است.
هوای استان ایلام طی یک دهه اخیر با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های متمادی همواره با پدیده ورود ریزگردها از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه، عربستان و اردن مواجه بود که علاوه بر تاثیرهای زیست محیطی برای سلامت مردم ساکن در این استان نیز مخاطرات جدی بدنبال داشته است.
استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون 62 روز ناسالم را پشت سر گذاشته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
کد N1591645

وبگردی