آفتاب

مجتبی ذوالنوری: 9 دی تبلور عشق و اعتقاد ملت ایران به اهل بیت(ع) است

مجتبی ذوالنوری: 9 دی تبلور عشق و اعتقاد ملت ایران به اهل بیت(ع) است

قم - ایرنا - حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی، 9 دی را نقطه عطفی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی دانست و گفت: این روز تبلور عشق و اعتقاد مردم ایران به اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ذوالنوری پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت 9 دی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: 9 دی اوج بصیرت نافذ مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی را به نمایش گذاشت و آخرین میخی بود که بر تابوت فتنه و فتنه گران کوبیده شد.
وی با اشاره به عشق و اراده مردم به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: 9 دی یک راهپیمایی معمولی نبود بلکه یک پیچ تاریخی بود که در هزار دوره تاریخ هم فراموش نخواهد شد.
وی گفت: در این روز مردم با بصیرت عمیق در حساس ترین وضعیت به میدان آمدند و بزرگترین رسالت تاریخی را محقق و بزرگترین حماسه را خلق کردند.
ذوالنوری تصریح کرد: حماسه 9 دی یک حماسه ماندگار در تاریخ و از یوم الله بزرگ انقلاب است و اگر این اتفاق نمی افتاد چیزی از نظام باقی نمی ماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز براندازی نظام های سیاسی مانند گذشته نیست، افزود: در گذشته رایج ترین و متداول ترین راه کشور گشایی و سقوط حکومت ها لشکر کشی و جنگ بود، ولی امروز با ابزارهای جدیدی که بوجود آمده با توجه به توان رسانه فضای مجازی، محیط اینترنت، عرصه سایبری و موضوع ماهواره بسیاری از قدرت های سلطه گر ضرورتی ندارد که همه اهداف خود را از راه نزدیک و به صورت فیزیکی محقق کنند.
ذوالنوری گفت: امروز روش های متداول براندازی حکومت های قانونی عمدتا 2 روش است که یکی از آنها جنگ نیابتی یعنی همان چیزی که امروز در سوریه و عراق دیده می شود با اجیر کردن افرادی و با در اختیار گذاشتن فضای مجازی با عملیات گسترده روانی و تبلیغاتی جمعیتی که سنخیتی با موضوع دارند را بسیج و گسیل می کنند.
وی افزود: در این روش براندازی به جای این که بیگانگان خودشان با هزینه های بالا و تبعات جهانی یک نظام قانونی مانند سوریه را ساقط کنند از طریق جنگ نیابتی این کار را می کنند.
وی خاطرنشان کرد: روش دوم، براندازی خاموش یا نرم است که تا به امروز حدود 70 انقلاب مخملی و رنگی با اسامی مختلف اتفاق افتاده است و بیشتر آنها به نتیجه رسیده و در سال 88 نیز دشمنان می خواستند همین تجربه را در مورد نظام اسلامی هم اجرا کنند اما از رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.
این آیین به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم ترتیب یافته بود.
7403 / 1064 خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: فرشاد محسن زاده
کد N1590655

وبگردی