آفتاب

رئیس بسیج مساجد کشور: مساجد محور آسیب زدایی اجتماعی قرارگیرند

رئیس بسیج مساجد کشور: مساجد محور آسیب زدایی اجتماعی قرارگیرند

کرج-ایرنا-رئیس بسیج مساجد و محلات کشور گفت: در تاریخ اسلام و انقلاب مساجد محل رسیدگی و توجهات بوده و نیاز است تا برای مهار آسیب های اجتماعی بار دیگر این اماکن مقدس کانون و محور آسیب زدایی اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا سردار حسین بهشتی روز پنجشنبه در همایش ملی یافته های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی در سالن شهدای قوه قضاییه دادگستری البرز افزود: تاثیر ونقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان اصلی ترین کانون پس از نهاد خانواده انکار ناپذیر است .
وی ادامه داد: در صورت بهره گیری از توان بسیج، مساجد و مردم برای بالا بردن امنیت اجتماعی به طور یقین می توانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.
بهشتی اضافه کرد: کانون های فرهنگی مساجد از حیث باورهای دینی می توانند مراکزی برای فرهنگ سازی و اصلاح هر چه بیشتر جامعه باشند.
بهشتی گفت: هم اکنون 40 هزار مسجد و پایگاه بسیج در سراسر کشور با برخورداری از نیروهای متخصص فعالیت دارند که از این ظرفیت می توان به صورت همه جانبه و گسترده بهره برد.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،سازمان های مردم نهاد و نهادهای زیادی با هدف ارتقای امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تشکیل شداما زمانی که مساجد تضعیف شدند آسیب های اجتماعی رشد یافتند.
بهشتی اظهار داشت: اگر امروز در حوزه مسایل اجتماعی مشکلات زیادی داریم به این دلیل است که از پایگاه دینی و فرهنگی مان پس از خانواده که همان مساجد هستند دور شده ایم ، بسیجیان بدون هیچ چشمداشتی می توانند در حوزه مسایل اجتماعی حضوری گسترده و فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: بسیجیان بازوهای اجرایی مساجد هستند که استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت و حضور گسترده در بدنه جامعه درپیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.
6155/6156 خبرنگار:وحیده عسکری ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1590351

وبگردی