آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

روزی که حماسه حضور چشم دنیا را خیره کرد/نصف‌جهان پیشتاز حماسه ۹دی

روزی که حماسه حضور چشم دنیا را خیره کرد/نصف‌جهان پیشتاز حماسه ۹دی

اصفهان – نهم دی ‌ماه یادآور روزی است که چشم دنیا از حماسه حضور ملت به نحوی خیره شد که هیچ ذهنی تاب و توان شمارش جمعیت انبوه و بی‌شمار مردم ولایت‌مدار ایران در لبیک به ندای رهبری را نداشت.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها - فاطمه کازرونی: در هفتمین سالگرد حماسه نهم دی ماه گویی هنوز عطر و بوی شکوفه‌های سیب از درخت تناور ولایت‌مداری یکپارچه ملت ایران به مشام جان می‌رسد؛ روزی که مردم فهیم و ولایی ایران اسلامی در اتحادی مثال‌زدنی و در حرکتی هماهنگ از گوشه گوشه ایران چون طوفانی خروشان، رگ و ریشه‌های باقیمانده فتنه‌ را درهم پیچیدند و فریاد ایستادگی در راه نظام، انقلاب و ولایت فقیه را برای همیشه تاریخ در گوش جهان پایدار کردند[span dir='LTR'].

مردم نصف‌جهان همچون همیشه پیشتاز در عرصه دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام یک روز زودتر از دیگر استان‌های کشور به میدان آمدند و با حضور پرشور و میلیونی خود استواری بر آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس را به دنیا اثبات کردند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تاثیر حماسه ۹ دیدر راستای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب اظهار داشت: ۹ دی که به شایستگی روز بصیرت و میثاق با ولایت نام‌گذاری شد، باید همواره در تاریخ انقلاب اسلامی ایران زنده بماند.

وی افزود: پس از انتخابات سال ۸۸ و اعلام نتایج شمارش آراء، افرادی که با اختلاف زیاد بازنده انتخابات بودند، خارج از چارچوب قانون شروع به تحریک اذهان عمومی کردند و احساسات عده‌ای را با شعار تقلب در انتخابات به بازیچه گرفتند.

بصیرتی که مردم ایران در ۹ دی ماه از خود نشان دادند، دشمنان داخلی و خارجی را شکست داد و فکر دشمنی با این ملت انقلابی و ولایت‌مدار را درهم شکست

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: شاید در ابتدا عده‌ای با تصور این که حق این افراد ضایع شده از آنها طرفداری می‌کردند، اما پس از نمایان شدن دست‌های پشت پرده این اتفاقات و هتک حرمت به مراسم‌ها و عزاداران حسینی، دیگر بر کسی پوشیده نیست که این اقدامات برنامه‌ریزی شده بود و هدفی جز براندازی نظام نداشت.

حمایت از سران فتنه نتیجه کوری باطنی و بی‌بصیرتی برخی افراد است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حمایت از سران فتنه در حال حاضر نتیجه کوری باطن و بی‌بصیرتی برخی افراد است، بیان داشت: افرادی که دم از محاکمه فتنه‌گران می‌زنند و زمزمه آزادی آنها را سر می‌دهند، بدانند که همین حالا نیز برخی ملاحظات سیاسی و رأفت اسلامی شامل حال آنها شده چراکه در غیر اینصورت اگر پای محاکمه پیش بیاید به حکم مفسد فی‌الارض، حکمی جز اعدام ندارند.

وی ادامه داد: بصیرتی که مردم ایران در ۹ دی ماه از خود نشان دادند، دشمنان داخلی و خارجی را شکست داد و فکر دشمنی با این ملت انقلابی و ولایت‌مدار را درهم شکست.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انقلاب در لغت به معنای برگشت و زیر و رو کردن است و در اصطلاح سیاسی به معنای شورش یا کودتایی است که عده‌ای را برمی‌دارند و دیگری را می‌گذارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک تحول دینی بود، چرا که دین به انحراف رفته بود و اسلام آمریکایی در کشور حاکم بود و با این انقلاب به اسلام ناب محمدی(ص) برگشت، بنابراین باید همواره آن را حفظ کنیم و به دیگران ترویج دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: قانونی اساسی اسلامی، رهبری اسلامی و استکبارستیزی سه دستاورد اصلی انقلاب اسلامی ایران است که باید نه تنها آن‌ها را حفظ کنیم، بلکه باید نسل‌های آینده را نیز افرادی انقلابی تربیت کنیم تا این انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانند.

روزی که تمامیت ملت ایران به دفاع از ولایت فقیه پرداختند

هفت سال از حماسه حضور ملت ایران در روز نهم دی ماه گذشته است، روزی که خیابان‌های شهرهای مختلف کشور از انبوه جمعیت ملت ایران به اندازه‌ای آکنده بود که ابتدا و انتهای خیابان‌های منتهی به هم دیگر به سادگی قابل تشخیص نبود.  روزی که تمامیت ملت ایران به دفاع از ولایت فقیه و پاسداری از نظام و انقلاب پرداختند.

۹ دی ثابت کرد که مردم در جایی که احساس کنند نظام، شهدا و رهبری از سوی بیگانگان و عوامل داخلی آنها در معرض خطر باشد با اراده‌ای قوی در صحنه حاضر شده و از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند

حجت الاسلام حسن طیبی‌فر فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) به حال و هوای آن روزها اشاره می‌کند و می‌گوید: فتنه سال ۸۸ و حماسه نهم دی مردم درس بزرگی است که هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

وی افزود: در سال ۸۸ آنچه از انقلاب و نظام اسلامی در برابر فتنه و فتنه‌گران داخلی و خارجی حفاظت و حراست کرد، هوشمندی رهبری و حضور مردمی در یوم‌الله نهم دی بود.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اینکه این حماسه خمیرمایه اصلی ملت ولایتمداری و مؤمن ایران را نشان داد، تاکید کرد: ۹ دی ثابت کرد که مردم در جایی که احساس کنند نظام، شهدا و رهبری از سوی بیگانگان و عوامل داخلی آنها در معرض خطر باشد با اراده‌ای قوی در صحنه حاضر شده و از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول چند دهه گذشته آنچه سبب پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی شده، حضور ملت در عرصه دفاع از نظام بوده است، تصریح کرد: یوم‌الله نهم دی رمز پیروزی بر دشمنان و شکست دادن بدخواهان نظام را به ملت بصیر و انقلابی ایران آموخت.

حماسه ۹ دی خروش ملتی انقلابی و ولایتمدار  در برابر فتنه‌گران بود

طیبی‌فر با بیان اینکه حماسه ۹ دی خروش ملتی انقلابی و ولایتمدار بود که در مقابل فتنه‌گران قرار گرفت و مانع تحقق نقشه‌های شوم آنها شد، بیان داشت: عدم بصیرت عده‌ای خواص لطمات سنگینی به کشور و این انقلاب وارد کرد به‌گونه‌ای که نظام اسلامی هزینه هنگفتی برای این فتنه عظیم پرداخت.

وی افزود: لحظه شناسی، بصیرت و حضور به‌ موقع مردم بود که با پیشی گرفتن از عده‌ای خواص، افتخار عظیمی آفریدند که هنوز هم جهانیان در بهت و حیرت این حماسه بی‌نظیر فرو رفته‌اند.

در سال ۸۸ عده‌ای از افراد به عنوان خبرنگار از کشور خارج شده و در شهر آمستردام آموزش می‌بینند، مجموعه این تحرکات نشان می‌دهد دشمنان نظام در خارج از کشور از مدتها قبل به دنبال ایجاد فتنه‌ای بزرگ بودند

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: باید این حادثه هر سال مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد، تا آیندگان به ارزش و اهمیت بصیرت مردم در این روز پی ببرند.

وی ادامه داد: برخی افراد قصد دارند فتنه ۸۸ را به مسائل انتخاباتی محدود کنند در حالی که این درست نیست، کلمه «تقلب» رمز عملیات براندازی نظام بود، فتنه‌گران از حدود یک سال قبل برای آشوب برنامه‌ریزی کرده بودند و با این رمز عملیات آغاز شد.

طیبی‌فر اظهار داشت: در سال ۸۸ عده‌ای از افراد به عنوان خبرنگار از کشور خارج شده و در شهر آمستردام آموزش می‌بینند، مجموعه این تحرکات نشان می‌دهد دشمنان نظام در خارج از کشور از مدتها قبل به دنبال ایجاد فتنه‌ای بزرگ بودند.

وی افزود: در جریان اتفاقات سال ۸۸ مردم فهمیدند که برخی می‌خواهند از آنها استفاده ابزاری کنند که با درایت و هوشیاری خود را از این جریان باطل خارج کردند و نقشه‌های فتنه‌گران را نقش بر آب کردند که متأسفانه بی‌تدبیری برخی از خواص بی‌بصیرت داخلی سبب شد دشمنان احساس امنی از برنامه‌ریزی خود داشته باشند.

ملت ایران در ۹ دی با خلق حماسه، با رهبری و ولایت تجدید بیعت کردند

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه ملت حزب الله ایران اسلامی در ۹ دی نگذاشتند تاریخ تکرار شود و با خلق حماسه، با رهبری و ولایت تجدید بیعت کردند، گفت: وجود رهبری هوشیار و مقتدر سبب نجات کشور از فتنه ۸۸ شد، اگر رهبر معظم انقلاب در فتنه سال ۸۸ قاطعیت نشان نمی‌دادند بدون شک انقلاب و نظام پایدار نمی‌ماند.

به یاد داریم که امواج فتنه را تنها  کشتی نجات ولایت و سفینه اتحاد ملت ایران در هم شکست و امواج پایدار این همدلی‌ و اتحاد این پیام را گوش تاریخ می رساند که ملت همیشه در صحنه ایران تا  همیشه مسافر جاودانه و هیمشگی این کشتی نجات هستند.

کد N1590197

وبگردی