آفتاب

عضو جمعیت ایثارگران: حماسه 9 دی در تاریخ ایران بی بدیل است

عضو جمعیت ایثارگران: حماسه 9 دی در تاریخ ایران بی بدیل است

شهرکرد- ایرنا- عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به خلق حماسه 9 دی از سوی مردم در سال 88 تاکید کرد: حماسه 9 دی در تاریخ ایران بی بدیل است و یک سند افتخار برای مردم بصیر ایران قلمداد می شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی شاکری روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه شهرکرد که از سوی بسیج اساتید دانشگاه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد،
افزود: در قرآن کریم 60 بار کلمه فتنه به کار گرفته است و بیش از یک هزار و 400 روایت در خصوص فتنه و شناخته اهل فتنه وجود دارد.
وی تصریح کرد: امکان وقوع فتنه در همه زمان ها وجود دارد و هر بار فتنه خود را به شکلی متفاوت تر برای اینکه به احکام الهی ضربه بزند، نشان می دهد.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: جریان فتنه از انحراف در دین و احکام الهی آغاز می شود و این جریان ابتدا با چهره ی دینی خود را نمایان می کند و با تفکرات شیطانی به پایان می رسد.
وی تاکید کرد: در فتنه سال 88 نیز عده ای با شعارهای انحرافی قصد داشتند به اصول دین و آرمان های انقلابی خدشه وارد کنند که مردم بصیر ایران با خلق حماسه 9 دی ماه ، توطئه شوم آنها را خثنی کردند.
شاکری یادآور شد: در انقلاب اسلامی ایران، ترازوی سنجش و نقد مسئولان باید براساس مکتب امام خمینی(ره) باشد و اما راحل فرمودند با انتخاب بازرگان، بنی صدر و آیت الله منتظری به عنوان مسئولان کشوری موافق نبودند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نظام انقلاب اسلامی ایران با هیچ کس رو دربایستی ندارد و ملاک برای حرکت پرچم حق است و اگر کسی از این مسیر منحرف شد از نظام فاصله گرفته است و هیچ کس در این راستا در حاشیه امن قرار ندارد.
شاکری اظهار کرد: حماسه 9 دی ماه تنها به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نباید خلاصه شود باید در تبیین حماسه 9 دی ماه عقبه دشمن و کسانی که به نظام ضربه زدند به مردم معرفی شوند.
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: فتنه گران در طول هشت ماه به اقتصاد، امنیت و زیرساخت های کشور ضربه زدند و با ایجاد فتنه به منافع دشمن کمک کردند.
به گفته وی، 40 میلیون نفر در انتخابات سال 88 شرکت کردند و پس از آن فتنه گران و سران فتنه اعلام کردند در انتخابات تقلب شده است و به واسطه این فتنه گری اقدام به اردوکشی خیابانی و اقدام علیه امنیت ملی کردند.
شاکری در تبیین این فتنه یادآور شد: فتنه سال 88 ریشه در دهه های گذشته داشت و نامه عبدالکریم سروش نشان می دهد که فتنه گران از 20سال پیش برای ایجاد فتنه برنامه ریزی کرده اند.
به گفته وی، فتنه هرگز نمی میرد بلکه لایه های آن خفیف تر می شود و هر بار با شکل تازه ای بروز می کند و بصیرت مردم در برابر فتنه همواره باعث می شود فتنه گران نتوانند به اهداف خود برسند.
وی، در پاسخ به سوال یکی از استادان دانشگاه که پرسیده بود چرا اصلاح طلبان را با فتنه گران یکی می دانند و چرا از دولت یازدهم حمایت نمی شود؟ افزود : همه اصلاح طلبان که در چارچوب قانونی اساسی و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنند، افرادی قابل قبول هستند و اصلاح طلبان باید از سران فتنه و فتنه گران اعلام برائت کنند.
به گزارش ایرنا، در این آیین جمعی از مسئولان دانشگاه ها، استادان ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های مختلف استان حضور داشتند.
خبرنگار: محمود رئیسی **انتشاردهنده: مجید ملازاده
2097/1772
کد N1589892

وبگردی