آفتاب
استاد حوزه و دانشگاه:

رابطه با آمریکا موجب استحاله نظام می شود

رابطه با آمریکا موجب استحاله نظام می شود

قزوین- استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن خواب بدی برای ایران دیده که با بصیرت افزایی باید توطئه را خنثی کرده و بدانیم رابطه با آمریکا موجب استحاله نظام و نابودی انقلاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هاشمی طباطبایی روز چهارشنبه در همایش بصیرتی گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه که با حضور گسترده مردم ولایتمدار در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: جریان سازش از ابتدای انقلاب بوده و از همه اقشار نیز در آن حضور دارند که این افراد در تفکر خود انقلاب را پلی برای رسیدن به حکومت می دانستند و می دانند به همین دلیل دنبال همسو کردن خود با حکومت های رایج هستند.

وی افزود: هر چند انقلاب ما مانند سایر نهضتهای جهان نبود اما جریان سازش داخل کشور آن را درک نکرد و از جریان بازرگان و بنی صدر این حرکت آغاز شد و امروز هرچند ریزش های زیادی داشته اما هنوز مغز متفکر این جریان توانسته خود را حفظ کند.

هاشمی طباطبایی یادآورشد: جریان سازش از ابتدا هم با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود و امروز هم همین تفکر باور دارد که بدون رابطه با آمریکا نمی توان حکومت داری کرد و دنبال ژاپن اسلامی است و قبله خود و کدخدای جهان را آمریکا می داند.

وی تصریح کرد: موضوع رابطه با آمریکا چیز جدیدی نیست و رهبری نیز ۱۵ سال پیش رهنمودهایی دادند که اگر امروز گوش کنیدگویی تازه فرموده اند لذا هجمه هااز ابتدا بوده و امروز آن را به کف جامعه منتقل کرده اند.

رابطه با آمریکا موجب استحاله نظام می شود

طباطبایی اضافه کرد: رابطه با آمریکا موجب استحاله نظام می شود و اگر این کار صورت بگیرد روز نابودی انقلاب رسیده است.

وی گفت: وقتی در دوران امام نتوانستند موضوع رابطه با آمریکا را مطرح کرده و نتیجه بگیرند تصور کردند با رهبری می توانند کنار بیایند به همین دلیل در مجلس ششم نامه جام زهر را نوشتند و همه دعواها بر سر ارتباط با آمریکا بود تا به استحاله نظام دامن بزنند.

هاشمی طباطبایی اضافه کرد: در سال ۹۲ هم جریانی سرکار آمد که طرفدار رابطه با آمریکا بود و با بهانه اقتصادی وارد مذاکره شدند چون رگ خواب مردم را می دانستند از این راه وارد شدند حال که نتوانسته اند نتیجه بگیرند مسیر را عوض کرده و می گویند موضوع امنیت مهم است تا جنگ نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اصل ماجرای برجام در پشت صحنه چیز دیگری است و آقایان با آمریکا نقشه راهی را تصویب کرده اند که حدود ۹ مسئله مهم در آن است که برجام دو و سه بایداز دل آن بیرون می آمد که رهبری جلوی آن را گرفتند.

وی اظهارداشت: این مذاکرات بهترین و آخرین فرصت جریان سازش بود و ۳۰ سال منتظر این روز بودند تا شعار مرگ برآمریکا را کم رنگ کنند.

هاشمی طباطبایی اضافه کرد: امروز باید بپذیریم که تحریم را آقازاده ها دامن زدند و آقایان(م. ه) تحریم را پیشنهاد دادند و امروز طلبکار شده اند و مخلص کلام این است که می خواهند مانند دیگران حکومت داری کنند و در کاخ بنشینند و ماشین ضد گلوله سوار شوند و مانند عربستان حکمرانی کنند.

اگر برجام نبود نظام تحریم ها پاشیده می شد

این استاد دانشگاه اضافه کرد: جان کری اعتراف کرده که اگر برجام نبود نظام تحریم ها از هم پاشیده می شد اما کاری کردند تا ۱۰ سال دیگر بتوانند تحریم را تمدید کنند و باید گفت برجام آمریکا را زنده کرد.

وی گفت: هسته ای ما را بتن ریختند و درخت سیب و گلابی دادند و امروز می خواهند اقتصاد ورشکسته صنعت هواپیماسازی بوئینگ و خودروسازی آمریکا را زنده کنند و واژه اعتماد سازی یعنی حق دادن به آمریکا در تحریم و فشار به ملل مظلوم جهان که هرگز زیر بار آن نخواهیم رفت.

هاشمی طباطبایی اضافه کرد:برجام ۲ آمریکا موضوع سوریه بود و قرار بودحافظ اسد درشش ماه سقوط کند اما امروز با اقتدارایران اسد ۵ سال است که ایستاده و پیروزی حلب تیر خلاصی به آمریکا بود و در کنار پیروزیهای عراق و یمن باید منتظر باشیم اتحاد جبهه شیعه بزودی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: قدرت ناچیزی از شیعیان در اربعین حسینی به رخ جهانیان کشیده شد که وحشت آمریکا را برانگیخت و اگر شیعیان جهان متحد شوند هیچ ارتشی در جهان قادر به جلوگیری از این اقتدار نخواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در این برجام پیشرفت غنی سازی را متوقف کردند، با واردات بی رویه به تولید و اقتصاد دامن زدند و امروز وزیر خارجه ما می گوید که از جان کری قول شفاهی گرفته بود که آن را اجرا کنند واقعا با این کار ۸۰ میلیون نفر را علاف کرده اید.

وی بیان کرد: این که در مقابل داماتو فقط دستور مطالعه بدعهدی آمریکا داده شود که وارد کردن شوک نیست وقتی قبله آقایان برجام می شود باید منتظر چنین دستاوردی باشیم ولی دشمن در برجام های بعدی موشک های ایران، رهبری، حجاب و عفاف را نشانه گرفته تا اصل نظام را بزند.

۱۰ ساله شدن برجام فرصت بازیابی دشمن شد

هاشمی طباطبایی با طرح این سوال که چرا برجام ۱۰ ساله شد اظهارداشت:این مدت فرصتی شدتا دشمن توطئه خود را تکمیل کند و خبر داریم که برای استحاله انقلاب یک برنامه مدون طراحی شده که مهمترین مانع آن ولایت فقیه است.

وی گفت: موافقت رهبری با مذاکرات موجب شد تا همه مردم با اصل جریان مذاکره و بدعهدی آمریکا آشنا شوند و حال که مردم دچار اشتباه محاسباتی شده اند وظیفه نخبگان بصیرت افزایی است.

این استاد حوزه افزود: آنقدر به رهبری فشار آوردند و گفتند با این کار اقتصاد درست می شود که رهبری اجازه داد مذاکره صورت گیرد اما نگذاشت برجام ۲ و ۳ اجرا شود و حریف ولایت نشدند.

هاشمی طباطبایی بیان کرد: اوضاع اقتصادی فاجعه بار است و شبکه نفوذ مانند اختاپوس کار می کند و در جایی که پرداخت حقوق برخی کارگران دچار مشکل شده شاهد حقوق های نجومی و اختلاس های هزار میلیاردی هستیم.

یک توطئه بزرگ از خارج مرزها درحال هدایت و اجراست  

وی با هشئدار نسبت به توطئه جدید استکبار در ایران اظهارداشت: یک توطئه بزرگ از آنسوی مرزها در کشور در حال طراحی و هدایت است تا ریشه نظام را بزنند و همه زیرساختها را آماده کرده اند تا فتنه ۹۶ را با ترامپ کلید بزنند و باید مراقب تحرکات دشمنان داخلی و خارجی در سه ما اینده باشیم.

هاشمی طباطبایی گفت: با آزادی حلب پروژه تکفیریها تمام شد و استکبار که طرح خاورمیانه بزرگ را قرار بود توسط تکفیریها درسوریه و عراق پیاده کندباشکستهای اخیر باید برگ دیگری رو کند و قبل ازانتخابات ایران باید سوریه را بگیرند تا سرنوشت شیعیان را بهم بریزند و اگر تا سه ما اینده سوریه را بگیرند مطمئن باشیدعربستان شیعه راقتل عام خواهد کرد و اگر نتوانند و ایران از سقوط سوریه جلوگیری کند سرنوشت ترامپ هم دگرگون خواهد شد.

وی بیان کرد: البته شاهد دستاوردهایی ارزشمندی هم در این ایام بودیم و سردادن شعارهای مرگ برآمریکا توسط مردم این کشور و مطرح شدن استقلال کالیفرنیا و آزادی حلب از حوادث نادری است که سرنوشت جهان را دگرگون خواهد کرد.

هاشمی طباطبایی اظهارداشت: تازمانی که ایران برپاست نمی توانند سوریه را بگیرند لذا دشمنان تلاش می کنند تا ایران را به هم بریزند اما خوشبختانه چتر اطلاعاتی کشورمان قوی است وتاکنون با هوشیاری نیروهای بسیجی و سپاهی و نیروهای مسلح خواب دشمن آشفته شده و امروز هم با بصیرت افزایی این توطئه ها را نقش برآب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: استکبار تلاتش خواهد کرد در کردستان، آذربایجان و خوزستان ما تفرقه و نا آرامی ایجاد کند و بر اساس اخبار دریافتی عربستان هزینه زیادی کرده تا حتی یک بمب در داخل ایران منفجر شود و از این ناامنی استفاده کند اما به آل سعود باید گفت شیعیانهنوز شمشیر نکشیده توانسته سوریه و عراق و حلب و یمن را بسیج کند واگر شیعه با هم باشیند فاتحه همه شما خوانده شده است.

ماههای آینده حساس است / بصیرت مردم را بالا ببریم

وی گفت: خواب بدی برای ایران اسلامی دیده اند و ما نیز وقت نداریم و باید با بصیرت افزایی همه مردم و حفظ وحدت مراقب توطئه باشیم و بدانیم در سایه وحدت، هوشیاری و بصیرت و تبعیت از رهبری به یاری خدا همه دشمنان را شکست داده ونقشه ها را خنثی و انقلاب را در مسیر ارزشها هدایت خواهیم کرد.

کد N1589891

وبگردی