آفتاب

نخستین مرکز خدمات آموزشی و مشاوره خانواده کشوردر اراک بهره برداری شد

نخستین مرکز خدمات آموزشی و مشاوره خانواده کشوردر اراک بهره برداری شد

اراک - ایرنا - نخستین مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره تخصصی خانواده کشور با حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان مرکزی در مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اراک به بهره برداری رسید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در این نشست گفت: آسیب های اجتماعی و روند شتابان آن به یکی از دغدغه ها و نگرانی هایی مردم، کارگزاران و رهبر معظم انقلاب تبدیل شده که در این راستا در یک سال اخیر چهار نشست شورای اجتماعی کشور با حضور روسای سه قوه و رهبر معظم انقلاب برگزار شده است.
غلامرضا فتح آبادی افزود: بر این اساس در استان مرکزی نیز در حوزه آسیب های اجتماعی برنامه های عملیاتی در عرصه آسیب های اجتماعی تعریف کرده است و 45 دستگاه اجرایی در اجرای این برنامه ها در لایه های مختلف اجتماعی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: یک هزار عنوان برنامه در قالب سند آسیب های اجتماعی در این استان تدوین شده است که به تدریج در شهرستان ها و مرکز استان اجرایی می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به تهدیدهای اجتماعی، نهاد خانواده در دنیای امروز جایگاه و اهمیت تاثیرگذاری در حوزه اجتماعی دارد و در خصوص تقویت این نهاد برنامه های هدفمندی در دستور کار دولت و مسئولان قرار گرفته است.
فتح آبادی گفت: به دنبال ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری، 16 راهبرد برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی جامعه هدفگذاری شده که 2 محور آن به بحث ساماندهی نظام مشاوره و رفع مشکلات تحکیم نهاد خانواده اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: به دنبال تحقق این سیاست، سند تحول اجتماعی در حوزه طلاق نیز با یک هزار و 29 عنوان برنامه عملیاتی شده است و در اجرای این سند راهبری 26 دستگاه اجرایی وظیفه برعهده دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: اجرای برنامه های مشاوره ای، خدمات آموزشی و برنامه های حمایتی و پژوهشی از جمله محور های این سند است.
فتح آبادی بیان کرد: مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره خانواده با هدف مشاوره و آموزش پیش از ازدواج زوج های جوان در اراک افتتاح شده است و پیش بینی می شود این آموزش ها سالانه 12 هزار زوج جوان برگزار و 24 هزار جوان در آستانه ازدواج تحت این آموزش ها قرار گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک در این نشست گفت: ضربه زدن به کشور نقاط حساس جامعه از جمله نهاد پایه خانواده و قشر جواناز اهداف دشمنان نظام است.
علیرضا نظام آبادی افزود: مسئولان و دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی و انجام اقدام های مشاوره ای و آموزش جوانان و خانواده ها را در برابر این هجمه ها آگاه و در برابر این توطئه ها ایستادگی کنند.
مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره خانواده در سه طبقه ساختمان و با ظرفیت 25 کلاس در دانشگاه آزاد اراک به بهره برداری رسید.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1589576

وبگردی