آفتاب

نخستین آئین نامه داخلی شعب استانی خانه احزاب ایران در خراسان رضوی تصویب شد

نخستین آئین نامه داخلی شعب استانی خانه احزاب ایران در خراسان رضوی تصویب شد

مشهد- ایرنا- نایب رئیس خانه احزاب خراسان رضوی از تدوین و تصویب نخستین آئین نامه داخلی شعب استانی خانه احزاب ایران توسط خانه احزاب خراسان رضوی خبر داد.

امیرحسین ثاقب تقی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهریور ماه گذشته با شروع فعالیت خانه احزاب خراسان رضوی قرار شد در مدت شش ماه آیین نامه داخلی خانه احزاب این استان تدوین و مصوب شود.
وی ادامه داد: در اساسنامه خانه احزاب آمده 'آن دسته از شعب استانی خانه احزاب که قبل از تصویب آیین نامه داخلی خانه احزاب ایران کار خود را آغاز کنند می توانند به صورت موقت بر اساس مقررات وضع شده توسط خودشان کار را آغاز کنند.'
نایب رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: البته خانه احزاب ایران در حال تدوین آیین نامه ای به منظور فعالیت کار شعب استانی خود است که برای تصویب به زمان نیاز دارد.
وی افزود: این آیین نامه باید رای مجمع عمومی خانه احزاب را نیز کسب کند و بر همین اساس آیین نامه ای توسط هیات رئیسه موقت خانه احزاب خراسان رضوی تدوین شد که آئین نامه ای داخلی و منطقه ای منطبق با مقررات آئین نامه خانه احزاب ایران است.
ثاقب تقی پور ادامه داد: این آیین نامه ابتدا به تصویب شورای مرکزی خانه احزاب خراسان رضوی متشکل از نمایندگان 15 حزب و تشکل سیاسی استان رسید و در ادامه برای اینکه شکل قانونی به خود بگیرد دیروز ششم دی ماه 1395 در مجمع عمومی خانه احزاب خراسان رضوی نیز مطرح شد و با تغییرات خیلی جزئی به اتفاق آرا به تصویب رسید.
خانه احزاب ایران تشکلی برآمده از 186 حزب و تشکل سیاسی کشور است که شورای مرکزی آن متشکل از سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی می باشد. هر جریان به صورت برابر هفت عضو در شورای مرکزی خود دارد.
53 حزب و تشکل سیاسی خراسان رضوی در خانه احزاب این استان عضویت دارند.
1922/1858**خبرنگار:کامیار اسماعیل پور **منتشرکننده: حسین کریم زاده
کد N1588789

وبگردی