آفتاب
نماینده مردم بیجار در گفتگو با مهر عنوان کرد:

بیجار بهترین مکان برای احداث کارخانه فولاد/توسعه صنعتی در اولویت

بیجار بهترین مکان برای احداث کارخانه فولاد/توسعه صنعتی در اولویت

بیجار- نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد خاک آهن کردستان در بیجار تولید می شود لازم است تا واحد های صنعتی مرتبط با این مهم در شهرستان ایجاد شود.

حمدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم توجه به توسعه شهرستان بیجار تاکید کرد و گفت: تلاش برای توسعه این شهرستان محروم باید از حالت شعار خارج به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران و مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

وی به منابع خوب و معادن خاک آهن در این شهرستان و ضرورت استفاده بهینه از آنها اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن و فولاد، خاک آهن می باشد و بیش از ۶۰ درصد از خاک آهن استان کردستان دراین شهرستان تولید می شود، بنابر این اگر قرار باشد جانمایی کارخانه فولاد انتخاب شود شهرستان بیجار مناسب ترین مکان است.

وی در ادامه به فرمایشات تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر به شهرستان بیجار اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در جمع مردم بیجار تاکید کردند«حضور داشته باشید، بمانید و بیجار را آباد کنید» و لازم است که این رهنمود همواره نصب العین مردم و مسئولین قرار گیرد و تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا زمینه حضور مردم را فراهم کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی لزوم ایجاد واحدهای صنعتی و کارخانجات مختلف و صنایع سنگین و نیمه سنگین را از ضرورت های این استان دانست و بر ایجاد کارخانه فولاد در این شهرستان تاکید کرد و گفت: همه باید در یک فضای همدلی در راستای توسعه استان کردستان تلاش کنیم و اعتبارات نیز به صورت عادلانه در بین شهرستان های مختلف توزیع شود.

وی ادامه داد: با توجه به مساله توسعه  متوازن و پایدار و تمکین به نظرات کارشناسی و اهل فن، کارخانه فولاد که بحث راه اندازی آن مطرح شده است  باید در جایی مکان یابی شود که بیشترین درصد منابع معدنی خاک آهن در آنجا قرار دارد.

کریمی تاکید کرد: باتوجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن و فولاد، خاک آهن می باشد و بیش از ۶۰ درصد از خاک آهن استان کردستان درشهرستان بیجار تولید می شود، پس اگر قرار است جانمایی کارخانه فولاد به درستی انجام شود، مطمئنن جایی بهتر از بیجار برای اجرایی کردن این مهم وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایطی که انواع و اقسام مشکلات از جمله بیکاری، فقر و مهاجرت شهرستان بیجار را در تمام نقاط شهری و روستایی تحت تاثیر قرار داده چشم امید مردم به عملکردهای مدبرانه مسئولین است و توسعه حق تمام مردم کردستان است.

وی افزود: هیچ وقت از تلاش های خود برای احقاق حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد و سعی می کنم خدمت گزار خوبی برای مردم باشم و به همین دلیل هم نقد کردن عملکرد بعضی از مسئولان با هدف تسریع در خدمت رسانی به مردم صورت می گیرد.

نماینده شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی پیشرفت این شهرستان را در راستای توسعه و پیشرفت استان کردستان دانست و گفت: پیشرفت تمام شهرستان های استان مانند حلقه های زنجیر به هم متصل است و باید خدمات رسانی به تمامی شهرستان ها با عدالت همراه باشد تا همه به یک اندازه از خدمات نظام و انقلاب بهره مند شوند و اینگونه نباشد که یک شهرستان توسعه یافته تر و یک شهرستان کم توسعه باشد.

وی ادامه داد: به حول و قوه ی الهی و با پشتوانه نظرات کارشناسی و حمایت های مردمی و با استفاده از ابزارهای قانونی، اجازه نخواهم داد که حتی یک مشت از خاک آهن بیجار را از شهرستان خارج کنند و اگر قرار است که از این ظرفیت شهرستان استفاده شود باید در خود شهرستان واحدهای تولیدی و صنعتی راه اندازی شود.

کریمی تاکید کرد: بهترین راهکار در برخورد با این مساله این است که همه ما با دیدهای وسیع و کارشناسی این نکته را از نظر دور ننماییم که محل احداث چنین کارخانه ای در جایی باید باشد که بیشترین منابع سنگ و خاک آهن را داراست و به زودی برای بحث و تبادل نظر در این راستا با استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی و کشوری نشستی خواهیم داشت تا تمام جوانب این مساله را بررسی نماییم.

وی در پایان گفت: هدف اصلی نمایندگان خدمت رسانی مناسب به مردم و بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار است و در همین راستا نیز از مدیران استانی و کشوری انتظار می رود که این مهم را در اولویت قرار دهند و محرومیت های استان را نیز در نظر گرفته و برای رفع آنها تلاش بیشتری داشته باشند.

کد N1587001

وبگردی