آفتاب

110 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفا می شوند

110 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفا می شوند

اهواز – ایرنا – معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 110 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد خمینی (ره) کشور تا پایان امسال خودکفا و از زیر پوشش این نهاد خارج می شوند.

به گزارش ایرنا محمد امید یکشنبه در شورای اشتغال خوزستان در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در صورتی که این تعداد زیر پوشش کمیته امداد خمینی (ره) قرار داشته باشند سالانه باید سه هزار میلیارد ریال هزینه این تعداد خانوار کرد.
وی در ادامه گفت: 90 درصد اعتبارات مربوط به ایجاد اشتغال این کمیته، به استان ها پرداخت شده است.
امید با بیان اینکه بهترین راه برای برون رفت از بیکاری گسترش مشاغل کوچک است افزود: در کشوری زندگی می کنیم که سنتی است و اشتغال خانگی همواره وجود داشته اما امروزه به دلیل گرایش به اشتغال های بزرگ استقبال از اشتغال کوچک کم شده است.
وی گفت: پارسال 130 هزار اشتغال کوچک توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورایجاد شد که تقریبا 20 درصد اشتغالزایی کشور را تشکیل می دهد.
امید ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح های دامداری با 6.5 میلیون راس دام را در کشور اجرا کرده و 16 درصد تولید صنایع دستی کشور نیز متعلق به طرح های این کمیته است.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: بر اساس استعداد سنجی انجام گرفته مشخص شد که امکان ایجاد 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)وجود دارد.
وی گفت: در سال 94 و 95 آمار جذب مددجو در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور کاهش یافته و پیش بینی شده که تا پایان امسال میزان 10 درصد از میزان مددجویان زیر پوشش این نهادحمایتی کاهش یابد.
امید افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد در اشتغال گروهی سرمایه گذاری،و در شغل های خدماتی و کشاورزی وارد و زیرساخت های مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز برای اشتغال مددجویان فراهم کند.
وی گفت: قرار است 15 شهرک کشاورزی در خوزستان احداث شود که آمادگی سرمایه گذاری و اشتغال مددجویان این نهاد در شهرک ها را داریم.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد: خوزستان رتبه پنجم کشور را در تعداد مددجو، و رتبه دوم جذب اعتبار را دارد.
امید درادامه اضافه کرد: مسئولان کشور نسبت به خوزستان مکلف شده اند تا این استان به جایگاه واقعی خود دست یابد و محرومیتی که پس از جنگ تحمیلی در خوزستان ایجاد شده برطرف شود.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1586614

وبگردی