آفتاب

برخورد شبانه پلیس راهور پایتخت با تخلفات رانندگی/ جریمه و توقیف 258 خودرو متخلف

برخورد شبانه پلیس راهور پایتخت با تخلفات رانندگی/ جریمه و توقیف 258 خودرو متخلف

تهران - ایرنا - طرح ضربتی برخورد با تخلفات رانندگی، شب گذشته با مدیریت عملیاتی سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و حضور یگان های مختلف پلیس در 5 منطقه از شمال پایتخت اجرا شد.

به گزارش ایرنا، این طرح شبانه به عنوان آغاز حرکت ضربتی پلیس راهور در برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات خطرناک و مخاطره آمیز از ساعت 22 یکشنبه شب آغاز و برای مدت حدود سه ساعت در بخشی از مناطق شمالی شهر تهران اجرا شد.
درهمین ارتباط، برخورد با رانندگان خودروهای متخلف با مشارکت و همراهی یگان های مختلف پلیس راهور، پیشگیری، امداد و پلیس افتخاری تهران بزرگ با مدیریت و هدایت مستقیم سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت انجام شد.
طرح ضربتی برخورد پلیس راهور تهران بزرگ با تخلفات رانندگی با محوریت برخورد با خودروهای دارای نقص فنی، رانندگی بدون گواهینامه و انجام حرکات مارپیج و خطرناک درحین رانندگی اجرا شد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از این طرح به عنوان یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی شهروندان یاد کرد و گفت: برقراری نظم و آرامش در سطح شهر به ویژه مناطق شمالی تهران از اهداف اصلی اجرای این طرح ضربتی است.
سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران افزود: رانندگی همراه با حرکات مخاطره‌آمیز، رانندگی در حالت مستی، دور دور کردن، ایجاد آلودگی صوتی و تخلف سرعت غیر مجاز از جمله تخلفات اصلی موردنظر پلیس راهور در اجرای این طرح است.
به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ، یکی از اولویت های اصلی پلیس برای اجرای این طرح برخورد با رانندگان مست است که در صورت مشاهده برخوردی قاطع و قانونی و با فرد متخلف خواهد شد.
وی در مورد نحوه برخورد با این رانندگان نیز گفت: علاوه بر توقیف خودرو و جریمه چهار میلیون ریالی، راننده نیز به مراجع قضایی معرفی می شود.
سردار مهماندار ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین است چرا که تردد بدون مجوز در سطح شهر به عنوان یک تخلف محرز، موجب ایجاد آلودگی صوتی و ناراحتی شهروندان می شوند.
وی با اشاره به اینکه تردد موتورسیکلت های سنگین(بیش از 250 سی سی) نیازمند اخذ مجوز هستند و تردد بدون مجوز تخلف محسوب شده و موتورسیکلت توقیف می شود.
سردار مهماندار تصریح کرد: حتی در این طرح نحوه تردد خودروهای سنگین نیز رصد می شود و خودروها در صورت داشتن نقص فنی، پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر تداوم اجرای این طرح ضربتی گفت: اجرای این طرح و همچنین گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راهور به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده طرح، تا پایان سال به صورت مستمر اجرا می شود.
به گفته سردار مهماندار، برای این منظور بیش از 400 نفر از پرسنل فرماندهی انتظامی تهران‌ بزرگ در قالب 100 تیم گشتی ساماندهی شده اند.
وی با اشاره به اثرات مطلوب اجرای این طرح در کاهش ترافیک معابر شمالی تهران افزود: این طرح در شب نخست در پنج نقطه پایتخت شامل بزرگراه نیایش، خیابان اندرزگو، بلوار اصلی سعادت آباد، بزرگراه شهید همت(غرب) و اتوبان شهید بابایی اجرا شد.
رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد که این طرح در تمامی مناطق شهر تهران به صورت متناوب و برنامه ریزی شده اجرا خواهد شد.

* جریمه و توقیف 258 خودرو سبک(سواری) و سنگین
به گفته سردار مهماندار، شب گذشته در مجموع در محدوده اجرای این طرح ضربتی، 165 خودرو سواری متخلف اعمال قانون(جریمه) شدند.
وی تصریح کرد: همچنین در زمان اجرای این طرح با کنترل و نظارت بر تردد 400 دستگاه خودرو سنگین(کامیون)، 34 دستگاه به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون و 5 دستگاه کامیون نیز توقیف شد.
سردار مهماندار گفت: درهمین ارتباط 54 دستگاه کامیون نیز به دلیل ایجاد آلایندگی و سرعت غیرمجاز اعمال قانون(جریمه) شدند.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343//1625
کد N1586437

وبگردی