آفتاب

کشف 37قبضه سلاح ولاشه یک راس کل وحشی توسط ماموران محیط زیست مازندران

کشف 37قبضه سلاح ولاشه یک راس کل وحشی توسط ماموران محیط زیست مازندران

ساری - ایرنا - مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران طی یک روز موفق به کشف 37 قبضه سلاح شکاری به همراه لاشه یک راس کل وحشی و 56 قطعه پرنده از شکارچیان غیرمجاز شدند .

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران ، دیروز شنبه حین گشت زنی یگان های ویژه محیط زیست در شهرستان های چالوس، ساری ، بابل ، نور ، آمل ، محمودآباد وبابلسر 37 قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز به همرا 56 قطعه انواع پرنده شامل چنگر ، قرقاول ، ابیا ، مرغابی ، توکا خودکا و قو و نیز یک راس کل وحشی کشف و ضبط کردند .
اقلام کشف شده بیشتر در مناطق حفاظت شده 'میسر چالوس'، کندوان ، منطقه جنگلی چهار باغ ، تالاب میانکاله و مناطق شکار ممنوع چلاو امل، زمین ها شالیزاری 'کچب و واسکس' ، کلیجانرستاق ، کیاسر ، منطقه جنگلی پله ، آب بندان عزیزک و روشندان ، عربخیل و آشوراده مازندران بوده است.
شکار پرندگان در مازندران از 2 هفته پیش به دنبال مشاهده آنفلوانزای حاد پرندگان در این استان در میان پرندگان مهاجر و طیور بومی ممنوع شد .
اداره های بهداشت ودامپزشکی مازندران نیز در اطلاعیه های متعدد در روزهای اخیر نسبت به شکار و نیز مصرف این پرندگان به مردم هشدار داد.
مازندران هر سال در فصل پائیز و زمستان میزبان میلیون ها بال پرنده مهاجر است که طبق آمار رسمی سالانه 250 تا 300 هزار بال از این پرندگان زمستان گذران از سوی شکارچیان دارای پروانه شکار و غیرمجاز شکار می شوند.
بر اساس برآوردهای غیر رسمی حدود یکصد هزار شکارچی در فصل شکار در این استان فعال می شوند که فعالیت 80 درصد آنان غیرمجاز است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
7335/1899
کد N1586283

وبگردی