آفتاب

هشدار هواشناسی کرمانشاه نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان

هشدار هواشناسی کرمانشاه نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در سطح استان طی روزهای شنبه و یکشنبه هشدار داد.

علی محمد زورآوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آسمان کرمانشاه از صبح امروز در دامنه سامانه بارشی قوی قرار گرفته و پیش بینی می شود طی امشب و فردا شاهد بارش های خوبی در تمام مناطق استان به شکل برف و عمدتا باران باشیم.
وی افزود: به دنبال این بارش ها احتمال جاری شدن سیلاب و همچنین آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف بخصوص نیمه شمالی و غربی استان و شهر کرمانشاه وجود دارد به همین دلیل توصیه می شود افراد و خودروهای سبک از توقف در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری کنند.
زورآوند گفت: انتظار می رود عمده فعالیت این سامانه بارشی از عصر امروز تا عصر فردا رقم بخورد و در مجموع حدود 60 تا 80 میلی متر بارندگی برای مناطق مختلف استان به همراه داشته باشد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه گفت: با ورود این سامانه بارشی به جو استان شاهد افزایش دمای هوای شبانه نیز خواهیم بود به گونه ای که تا اواسط هفته دمای شبانه هیچ شهرستانی زیر صفر نخواهد رفت.
وی دمای هوای امروز شهر کرمانشاه را هفت درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: انتظار می رود دمای هوای امشب نیز در سردترین حالت به حدود سه درجه بالای صفر برسد.
زورآوند، گرمترین نقطه امروز استان را قصرشیرین با 11 درجه بالای صفر عنوان و اظهار کرد: سردترین شهرستان نیز طی امشب روانسر با دمای یک درجه بالای صفر خواهد بود.
وی در پایان اظهار کرد: تا اواسط هفته تغییر محسوسی در دمای روزانه شهرستان های مختلف استان رخ نمی دهد اما انتظار می رود شاهد افزایش دو تا سه درجه ای دمای شبانه در نواحی مختلف باشیم.
میانگین بارش های امسال استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا چهارم آذر) به حدود 40 میلیمتر رسیده که در مقایسه با سال گذشته که 324.5 میلی متر بارندگی داشتیم 88 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 72 درصد کاهش نشان می دهد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1585465

وبگردی