آفتاب

افزایش دلبستگی به نظام با اجرای حقوق شهروندی محقق می شود

افزایش دلبستگی به نظام با اجرای حقوق شهروندی محقق می شود

ساری - ایرنا - یک استاد دانشگاه با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور گفت : اجرای این منشور می تواند زمینه ساز افزایش دلبستگی و احساس تعلق مردم به نظام جمهوری اسلامی را بیشتر بکند .

صادق علی موحدمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این منشور که تحقق بخش عمده ای از حقوق مردم در جامعه را به منصه ظهور می رساند ایجاد اعتماد عمومی را به همراه خواهد داشت .
وی توسعه را بخش دیگری از بازتاب اجرای منشور حقوق شهروندی دانست و ادامه داد : بیان توسعه در یک جامعه امروزی در تمامی ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی را شامل می شود .
رئیس سابق دانشگاه پیام نور مازندران تاکید کرد : رعایت حقوق ملت با اجرایی شدن این بیانیه شهروندی می تواند بستر ساز بخش عمده ای مسائل توسعه ای شود .
وی که اجرای منشور حقوق شهروندی را تنها وظیفه یک قوه و دستگاه اجرایی نمی داند ، ادامه داد : در این مسیر باید تمامی قوای کشور شامل قوه قضاییه ، مجریه و مقننه وارد عمل شوند .
به گفته موحدمنش هر یک از قوای سه گانه کشور براساس چهارچوب تعیین شده کاری می بایست در اجرای این منشور گام بردارند .
وی افزود : مجلس شورای اسلامی در مسیر اجرای منشور حقوق شهروندی با تصویب قوانین مورد نیاز خلاهای قانونی را می تواند جبران بکند .
این استاد دانشگاه ادامه داد : همچنین از بعد نظارتی وظیفه مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر کارکرد این نهاد در مسیر اجرای منشور حقوق شهروندی است .
منشور حقوق شهروندی در روز دوشنبه بیست و نهم آذر ١٣٩٥ در همایش 'قانون اساسی و حقوق ملت 'با حضور رئیس جمهوری و حقوقدانان و وکلاء رونمایی شد .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
کد N1585464

وبگردی