آفتاب
نماینده مردم کرمان و راور خبر داد:

برگزاری همایش مشترک سفرای کشورهای اروپایی وجنوب شرق آسیا در کرمان

برگزاری همایش مشترک سفرای کشورهای اروپایی وجنوب شرق آسیا در کرمان

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور گفت: همایش مشترک سفرای کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا در استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی جمعه شب در آیین اختتامیه سفره ایرانی در منطقه پنج استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در استان کرمان مجموعه فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری بسیار فعال هستند و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

وی با بیان اینکه فضایی مشترک بین مجموعه فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری به وجود آمده است، گفت: متاسفانه از این حوزه کمترین استفاده را کرده ایم  و سهم آن در حوزه کلان اقتصادی کشور سهم جزئی است.

وی افزود: باید بتوانیم مسیر حرکت این صنعت مهم را در کشور خود احیا کنیم و با ظرفیت بیشتر حرکت کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه بازنگری بر ارزش افزوده را یکی از موضوعات مهم است دانست و گفت: این موضوع مد نظر قرار گرفته و کمیسیون اقتصادی دولت لایحه را تمام کرده و قرار است در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی در ادامه به تاثیر حوزه گردشگری بر درآمد ناخالص اشاره کرد و گفت: باید مدنظر داشت که در برخی از کشورها، اقتصاد آنها متاثر از حوزه گردشگری است و کشور ما نیز باید در این راستا گام بردارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه ششم توسعه، پیشنهادات خوبی در حوزه گردشگری شده است، ضمن آنکه مجلس شورای اسلامی دغدغه های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کرمان بیشترین ثبت جهانی میراث فرهنگی را دارد، گفت: در این استان ظرفیت ویژه ای به دلیل میراث های ثبت شده به وجود آمده است ضمن اینکه کرمان جزو سه استان برای پایلوت اقتصادی هم هست.

پورابراهیمی با اشاره راه اندازی ۱۵۰ مجموعه بوم گردی در استان کرمان گفت: به زودی نشست و همایش مشترک سفرای کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا را در استان کرمان خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از سفرای کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا به کرمان دعوت خواهیم کرد که یکی از برنامه های این نشست و همایش، توسعه گردشگری خواهد بود.

کد N1585025

وبگردی