آفتاب

اظهارات جابری انصاری درباره تحولات حلب

اظهارات جابری انصاری درباره تحولات حلب

ایرنا نوشت: «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران در دیدار با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، بازگشت حلب به حاکمیت دولت این کشور را یک تحول بسیار بزرگ عنوان کرد.

جابری انصاری پس از این نشست که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در این دیدار طرفین درباره تحولات جدید منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات گفت و گو کردند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: این دیدار زمانی انجام می شود که تحولات میدانی بزرگی در صحنه میدانی سوریه پس رویدادهای حلب، اتفاق افتاد و بازگشت حلب به حاکمیت دولت سوریه یک تحول بسیار بزرگ است.

جابری انصاری ادامه داد: بسیار مهم است که این تحول نتایج مثبتی در ارتباط با حل نهایی بحران سوریه در پی داشته باشد که می باید مبتنی بر رویارویی مؤثر با تروریسم و افراط گرایی بوده و زمینه های حل بحران سوریه از طریق خود مردم سوریه را فراهم کند.
معاون وزیر خارجه کشورمان توضیح داد: واقعیت این است که هیچ یک از بازیگران خارجی اعم از بازیگران منطقه ای و بین المللی حق این را ندارند که در ارتباط با آینده سوریه تعیین تکلیف کنند؛ بلکه می بایست آینده سوریه از طریق خود ملت سوریه و با ساز وکار گفت وگوهای سوری- سوری مشخص شود و زمینه های پایان دادن نهایی به بحران فعلی فراهم شود.

جابری انصاری با بیان اینکه ابعاد انسانی و مصیبت های انسانی در طول این بحران ایجاد شد، گفت: یکی از زمینه ها، گفت وگوهای مستمر ما و دولت سوریه و روش های مدیریت این وضع و امداد رسانی و محدود سازی مشکلات انسانی و مصیبت های انسانی است.
وی با اشاره به نشست امروز خود با معاون وزیر خارجه سوریه افزود: در گفت وگو با فیصل مقداد آخرین اوضاع روابط دوجانبه میان ایران و سوریه بررسی شد.

جابری انصاری یادآورشد که دیدارهایی در روزها و ماه های آینده در سطوح عالی میان دو کشور خواهیم داشت که امروز دراین باره نیز صحبت و هماهنگی شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابط مستمر و باثباتی بوده که در مقابل طوفان حوادث و تحولات مختلف استمرار پیدا کرده است.

جابری انصاری ادامه داد: وظیفه ما این است که این روابط را در مسیر منافع و مصالح مشترک دوملت ایران و سوریه و ملت های منطقه مدیریت کرده و ادامه دهیم و گفت وگوهای مستمر میان معاونان وزیران خارجه نیز در همین مسیر دنبال می شود.

52311

کد N1583489

وبگردی