آفتاب

کولاک محور ارتباطی خراسان شمالی به استان سمنان را بست

کولاک محور ارتباطی خراسان شمالی به استان سمنان را بست

بجنورد - ایرنا - مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد: به دلیل بارش برف و کولاک شدید محور ارتباطی شهرستان گرمه در این استان به شهرستان میامی در استان سمنان از بامداد امروز چهارشنبه بسته شده است.

به گزار ش ایرنا، این مرکز همچنین اعلام کرد: تردد هم اکنون در محورهای بجنورد - اسفراین، آشخانه – جنگل گلستان، چمن بید - گرمه، سه راهی پیش قلعه - غلامان، مرغزار - گرمه و کرنخ - شوقان را به علت بارش سنگین برف فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
این مر کز همچنین وضعیت جوی تمامی جاده های استان را تمام ابری همراه با بارش برف اعلام کرده است.
مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای استان را ضروری اعلام کرد و از مردم خواست تا از سفر های غیر ضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند .
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی هم در اطلاعیه سه شنبه خود از ورود سامانه جدید بارشی به استان خبر داد که این بارش ها تا اوایل چهارشنبه شب ادامه دارد.
براساس این گزارش، از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی برودت هوا، کولاک برف و مه غلیظ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی خواهد بود که به همین منظور همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای وسایل نقلیه توصیه می شود.
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی کاهش محسوس5 تا 8 درجه ای دما را برای استان پیش بینی کرده است.
استان 938هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که از جنوب با استان سمنان و از غرب با استان های شمالی و از شرق هم با استان خراسان رضوی در ارتباط است.
7189/ 6042 خبرنگاربتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1582672

وبگردی