آفتاب
دبیر شورایعالی مناطق آزاد:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه زیرساختها و حل مشکلات مردم تیس نه شعاربلکه عمل کند

منطقه آزاد چابهار برای توسعه زیرساختها و حل مشکلات مردم تیس نه شعاربلکه عمل کند

چابهار- ایرنا- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت:سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار برای توسعه زیرساخت ها و حل مشکلات مردم روستای تیس در زمینه های مختلف از جمله ایجاد امکانات رفاهی برای ساکنان این روستا نه در حد شعار بلکه در عمل اقدام کند.

به گزارش ایرنا اکبر ترکان روز دوشنبه در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سالها پیش قرار بود زمین های روستای تیس تعیین تکلیف و برای ساکنان آن سند مالکیت صادر شود، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون در حد کمتر از 10 سند مالکیت تحویل اهالی این روستا شده است.
وی بیان کرد: روستای تاریخی تیس با قدمت طولانی تنها روستای واقع شده در محدوده منطقه آزاد است و باید مسئولان مشکلات آن را حل کنند.
وی گفت: در سفرهای قبلی اعلام شد که مشاور برای اجرای طرح ها و حل مشکلات روستای تیس تعیین شده است ولی تاکنون خبری از ساماندهی آن نیست.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: در کیش یک روستا همانند چابهار در محدوده منطقه آزاد وجود دارد که مسئولان با توسعه زیرساخت ها در کیش آن روستا را به یک شهرک گردشگری گران قیمت تبدیل کرده اند.
ترکان ادامه داد: انتظار می رود مسئولان گزارش ندهند که روستای تیس را متحول کرده اند ولی در بازدید از آن هیچ اقدامی از فعالیت ها و اقداماتی که در جلسات عنوان می شود، مشاهده نمی شود.
وی گفت: مدیران منطقه آزاد چابهار توجه ویژه ای به توسعه جوامع محلی و معیشت مردم داشته باشند.
وی بر ساخت فرودگاه بین المللی، احداث آب شیرین کن، الحاق بندر شهید بهشتی به محدوده منطقه آزاد، ایجاد اشتغال و تکمیل طرح های عمرانی در دست اجرا تاکید کرد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1581239

وبگردی