آفتاب
رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه:

حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه 80 درصد افزایش یافت

حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه 80 درصد افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال جاری بیش از 80 درصد افزاش یافت.

رمضانعلی سبحانی فر عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت با ایجاد کمیسیون های مشترک اقتصادی و اعزام هیات های بازرگانی درصدد افزایش حجم مبادلات تجاری با رویکرد صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهاست.
وی اظهار کرد: بازار مصرف روسیه و سایر کشورهای منطقه آماده پذیرش محصولات ایرانی هستند و بازرگانان ایران باید از فرصت پیش آمده در دوران پس از برجام به نحو مطلوب بهره برداری کنند.
وی گفت: کشورهای مختلف هیات های اقتصادی خود را برای عرضه محصولات و تولیدات در بازار روسیه بسیج کرده اند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: دولت با هدف رونق صادرات و حمایت از صادر کنندگان محصولات ایرانی در چارچوب لایجه بودجه سال 1396 و برنامه ششم توسعه بسته های تشویقی خاصی را در نظر گرفت.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر و به دلیل بروز تحریم ها فرصت صادرات محصولات کشاورزی، معدنی و صنعتی از دست رفت.
سبحانی فر اظهار کرد: مثبت شدن طراز صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور نشان می دهد اقدامات دولت برای رونق بخش صادرات نمایشی نیست و تلاش های واقعی صورت می گیرد.

* برگزاری نشست مشترک بازرگانان استان خراسان رضوی با تجار روسیه
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: نشست مشترک بازرگانان و هیات اقتصادی استان خراسان رضوی با بازرگانان و تجار روسیه طی 2 هفته آینده برگزار می شود.
سبحانی فر گفت: همچنین استاندار خراسان رضوی و سفیر روسیه برای برگزاری همایش های اقتصادی بین استان های همطراز ایران و روسیه دیدار می کنند.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1581238

وبگردی