آفتاب
مدیرکل ثبت احوال کردستان در جمع خبرنگاران:

کردستان رتبه هفتم طلاق درکشوررادارد/ثبت بالغ بر۱۰هزارواقعه ازدواج

کردستان رتبه هفتم طلاق درکشوررادارد/ثبت بالغ بر۱۰هزارواقعه ازدواج

سنندج- مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه این استان رتبه هفتم ثبت واقعه طلاق در کشور را دارد، گفت: در هشت ماه امسال ۲ هزار و ۶۵۵ واقعه طلاق در کردستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن آقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان در سنندج به ارائه گزارش عملکرد هشت ماهه امسال پرداخت و گفت: در هشت ماهه امسال تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۲ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷/. درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت نرخ ازدواج در استان کردستان، عنوان کرد: شهرستان های قروه، کامیاران و دیواندره بیشترین و شهرستان های دهگلان، سنندج و بانه کمترین نرخ ازدواج را داشتند.

وی میانگین سن ازدواج مردان را ۲۸.۷۴ سال و در زنان را ۲۴.۱۷ سال ذکر کرد و اظهار داشت: ۳ درصد از ازدواج های ثبتی در استان زیر ۱۵ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان به میزان وقوع طلاق دراستان اشاره کرد و افزود: در این مدت زمان تعداد ۲ هزار و ۶۵۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۶/. درصد افزایش داشته است.

آقایی با اشاره به اینکه میانگین سن طلاق در مردان ۳۴.۳۲ سال و در زنان ۲۹.۳۱ سال بوده است، بیان کرد: شهرستان های قروه، سقز و مریوان به ترتیب با ۳.۱، ۲.۹ و ۲.۹ در هزار بیشترین و شهرستان های سروآباد، بیجار و بانه به ترتیب با ۱.۴،۱.۵ و ۱.۶ در هزار کمترین نرخ ثبت طلاق را داشته اند.

وی میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق های ثبت شده را ۶.۵ سال ذکر کرد و افزود: ۱۹.۷ درصد زوجین طول مدت ازدواج کمتر  از یکسال داشته اند و در مجموع ۵۸.۵ درصد طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک بوده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۴ استان در ثبت واقعه طلاق رتبه پنجم و امسال هم رتبه هفتم و در واقعه ازدواج هم سال گذشته رتبه سوم و امسال رتبه دهم را در کشور کسب کرده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان بیان کرد: با توجه به تاثیر عواملی مانند گردش ماه های قمری، مقایسه آمارهای ازدواج و طلاق در دوره های زمانی کمتر از یک سال با مدت مشابه سال قبل آن بیان کننده سیر تحولات این دو رویداد نیست.

کد N1580751

وبگردی